Уважаеми колеги,
Прави ли ви впечатление изключителната некомпетентност на голяма част от т.нар. "разследващи журналисти". За мен те в голямата си част са юридически неграмотни папагали, които освен това повтарят неточно чутото.
Как е възможно да се бъркат понятия като: следовател, дознател и оперативен работник и пр. и пр. Освен ако не е умишлено - разбира се.
Как е възможно да се пише, че:
" Разследването на пожара в бързия влак София – Кардам, в който загинаха 9 души, е затруднено и не могат да се направят смислени заключения, защото институциите, работещи по случая, нямат координация по между си, всеки си прави самостоятелно разследване и работата им върви по различно време. Това е основната забележка в доклада на френския експерт Жан-Жерар Кьониг" и
"
Специализираното звено за жп злополуки към Министерство на транспорта
очаква в рамките на 1-2 дни експертния доклад на французина,
пожаро-техническата експертиза, която ще даде яснота по конкретните причини за възникването на пожара и по това как той се е развил,
както и данните от разследването на прокуратурата.
На базата на тези документи, звеното ще финализира своя междинен доклад, а следствието ще може да се произнесе окончателно по случая" - !?!?!?!?!?
Смея да твърдя, че правно релевантни в случая са само изводите и заключенията, които ще бъдат направени от разследващите органи и в крайна сметка от съда.
Всички останали мнения и заключения, които не са вложени като официален материал в дознанието, колкото и висококвалифицирани да са, са само с пожелателен и чисто информативен / а нерядко и спекулативен/ характер.
Мисля, че горепосочената статия е писана от някой абсолютен аматьор, тъй като не мога да допусна, че уважаващ себе си журналист би написал, как специализираното звено към министерството на транспорта очаква
прокуратурата да му докладва за резултатите от разследването си, за да може да го включи в мнението си, което да предостави впоследствие
на следствието за окончателно произнасяне!?!?!?!?!?
Между другото, предполагам, че мнението на френския експерт Жан-Жерар Кьониг е формирано на база предоставените му материали, между които едва ли са намерили място материалите съдържащи се между кориците на дознанието. С тях той не може да бъде запознат официално съгласно разпоредбите на НПК. Поне докато разследването не приключи.
Да не забравяме все пак, че това е едно изследване поръчано от министерството на транспорта, което пък си е пряко заинтересовано от изхода на разследването. Не случайно напоследък постоянно се промъкват "информации" и "заключения" на експерти относно невъзможността причината за пожара да е от техническо естество /т.е. пожара е причинен вследствие човешка намеса - умишлена или неумишлена е без значение/. Защото обратното би било истинска трагедия за цялото министерство, вкл. и за армията високоспециализирани служители вземащи или натискащи се да вземат активно участие в разследването.
Свободата на словото в една демократична държава е свещенна! За съжаление у нас тя е изродена до степен да се пишат всякакви идиотии обслужващи конкретни интереси и за съжаление все още влияещи върху формиране на читателското отношение по определен проблем.
В крайна сметка, независимо от палитрата тиражирани в медиите мнения и становища, наближава времето, когато ще чуем от оторизироните за това лица, заключенията на разследването. Просто трябва да проявим малко търпение.