начало

ВКС даде „зелена светлина“ на младшите магистрати да водят дела за законовия размер на заплатите си ВКС даде „зелена светлина“ на младшите магистрати да водят дела за законовия размер на заплатите си

такса битови отпадъци

Дискусии и казуси в областта на данъчното право
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


такса битови отпадъци

Мнениеот fester1 » 23 Ное 2007, 17:58

Имаше една разпоредба в ЗМДТ, чл. 71 ако не се лъжа, която освобождава от такса битови отпадъци имоти, които не се ползват, за което се подава и декларация. Чух обаче, че сега не е действаща в тази си част, но не съм сигурен доколко е вярно, защото данъчното ми е малко встрани от работата, по стечение на обстоятелствата... :roll: :roll: :roll:
Ако е вярно това, ще е много странно за имот публична държавна собственост, който не се ползва, да се плаща солидна такса, но знае ли човек... :shock: :roll:
fester1
Потребител
 
Мнения: 245
Регистриран на: 08 Дек 2006, 15:25

Мнениеот bonbonche » 23 Ное 2007, 18:55

Не сте се объркали по отношение на чл.71 от ЗМДТ, но вече там не съществува тази възможност, собственика на имота да декларира че няма да ползва имота и да бъде освободен. Но нищо не Ви пречи да прегледате наредбата за местните такси и цени на услуги на съответната община, на чиято територия е имота. Повечето общини все още го прилагат и срока явно си е останал до 30 ноември . Съвсем случайно отворих наребите на община Русе, там все още съществува тази възможност, Това ти го пействам от тяхната наредба чл.16 (5) /нова - реш. № 153/23.04.04; доп.реш.-№ 346/24.09.04г. изм. реш. №747 от 30.09.05г./ Не се събира такса за имотите, които не са декларирани като основно жилище, няма да се ползват през цялата година и е подадена декларация за това в Общината /Кметството/ до 30 ноември на предходната година. За придобитите през годината имоти декларацията се подава в 2-месечен срок от датата на придобиването им.
(6) /нова - реш. № 346/24.09.04; изм.с реш.№747/30.09.05г./ Декларациите по ал. 5, се приема и завежда в отделен регистър на Обшината /Кметството/, като проверка на обстоятелствата посочени в нея се извършва от длъжностно лице от отдел “Опазване на околната среда” / Кметовете на кметства/, което/които/ при необходимост изисква и допълнителни документи, и/или извършва насрещни проверки в съответната данъчна служба. Декларацията се приема но поражда последици само когато всички съсобственици или ползватели на имота са я подписали. "

Опитай, може да намериш възможност а и не остава много време.Успех
bonbonche
Младши потребител
 
Мнения: 71
Регистриран на: 29 Авг 2007, 13:52

Мнениеот fester1 » 26 Ное 2007, 11:18

Благодаря много за съвета. Открих подобна наредба на общината, където е имота. Там един чл. 12, ал. 5 гласи: "За имотите, които няма да ползват, данъчнозадължените лица могат да подадат молба-декларация за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване в срок до 30.11. на предходната година или в двумесечен срок от придобиването на имота" Интересното е, че това е нова алинея, приета на 28.11.2006 г., т.е. за два дни лицата, които са придобили имот през 2006 г. следва да са се запознали с изменението и дори да са подали молба-декларация. Иначе за 2007 г. дължат такса. Е, на това как му се вика? :evil: :evil:
Един вид измъкване няма... Върви се оправяй...
Но да не забравяме: ius est ars aequi et boni. :?
fester1
Потребител
 
Мнения: 245
Регистриран на: 08 Дек 2006, 15:25


Назад към Данъчно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта


cron