Здравейте, имам нужда от съвет за разрешаване на спор между мен и кабелният оператор близу.
Преди няколко месеца ми изтече договора с тях, но бях възпрепятстван да отида месец по-рано, за да си подам молбата за прекратяване на договора. След два месеца, когато отидох да прекратя взаимоотношения си с тях разбрах, че договорът ми е автоматично преминал в безсрочен. Имах натрупани две такси за плащане въпреки, че услугата беше прекратена след първата неплатена фактура. Таксите, които ми бяха начислени бяха по-високи от тези през периода на договора, а имах и глоба за не плащане на такса.
- Дата и час: 22 Фев 2025, 20:28 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Спор с кабелен оператор
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Спор с кабелен оператор
Ако в общите условия на оператора и в договора ви е записано, че при неподаване на предизвестие за прекратяване след изтичане на срока на договора той става безсрочен то тогава действително договорът е валидно продължен. Казвате, че два месеца след изтичането сте подал предизвестие/сте се опитал да прекратите договора нали? Да но през тези два месеца операторът е имал валиден договор с Вас. Освен това вероятно дължите 1 месец предизвестие при безсрочен договор - т.е са щели да ви начислят неустойка в размер на 1 месечна такса. Вие дължите таксите независимо, че не получавате услугата тъй като това неполучаване на услугата се дължи на Ваше неизпълнение на договора - а именно да плащате месечни такси. Месечните такси са периодични вземания, които са уговорени предварително между вас и оператора/интернет доставчика. Месечната такса се дължи от вас и съгласно договора вероятно е предвидено при какви обстоятелства тя не се дължи (например непредоставяне на услугата за определен период по вина на доставчика) както и при какви обстоятелства доставчикът има право да преустанови предоставянето на услугата (но да начислява месечна такса). Размерът на таксите не би следвало да е по-висок, освен ако действително по-високият размер не се дължи на някакъв вид глоба/санкция за неплащане на задължение ако такова е предвидено в договора ви. Считам, че договорът е бил валиден и дължите начислените за периода такси за 2 месеца + 1 месец (било то като неустойка за неспазване на предизвестието ако сте искал незабавно прекратяване, било то като такса за месеца на предизвестието).
Последна промяна bludniq_sin на 25 Мар 2014, 17:24, променена общо 1 път
Moral und Gerechtigkeit haben nichts mit Rechtswissenschaft zu tun.
- bludniq_sin
- Потребител
- Мнения: 967
- Регистриран на: 06 Яну 2011, 14:56
Re: Спор с кабелен оператор
Благодаря за отговора.
А не е ли вярно, че при изтичане на договора и неговото автоматично преминаване в безсрочен, взаимоотношенията ми с кабелния оператор са месец за месец и при недоставяне на услугата не би трябвало да се начислява такса. Благодаря.
А не е ли вярно, че при изтичане на договора и неговото автоматично преминаване в безсрочен, взаимоотношенията ми с кабелния оператор са месец за месец и при недоставяне на услугата не би трябвало да се начислява такса. Благодаря.
- prizov
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 25 Мар 2014, 16:38
Re: Спор с кабелен оператор
Неправилно тълкувате термина безсрочен. Първо разпоредбата от закона: Срочен договор може да бъде продължен само при изрично писмено съгласие на абоната относно условията за продължаване. При липса на такова съгласие след изтичане срока на договора той се преобразува в безсрочен при същите условия. Абонатът има право да прекрати безсрочния договор с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки за това. Накратко: ако договорът ви е изтекъл в декември 2013 и вие не сте се съгласил да го продължите за нов срок (1 или 2 години), то считано от януари месец 2014 този договор става безсрочен и страните са длъжни да го спазват при същите условия каквито са били до момента докато една от тях не изяви желание да го прекрати с едномесечно предизвестие - т.е ежемесечно вие дължите предвидената в договора месечна такса, операторът е длъжнен да ви предоставя услугата, а случаите, в които страните не дължат изпълнение на договорните си задължения са предвидени при определени събития (най-често виновно неизпълнение на другата страна - т.е при неплащане на месечна такса от ваша страна опрераторът преустановява услугата или както казах непредоставяне на услугата по вина на оператора, когато вие няма да дължите такса). Изразът, че може да прекратите с едномесечно предизвестие без да дължите неустойка за това означава, че освен месечната такса за месеца през който тече предизвестието, операторът няма право да търси от вас допълнителни пари под формата на някакви измислени от него неустойки.
Moral und Gerechtigkeit haben nichts mit Rechtswissenschaft zu tun.
- bludniq_sin
- Потребител
- Мнения: 967
- Регистриран на: 06 Яну 2011, 14:56
Re: Спор с кабелен оператор
Благодаря за разяснението.
- prizov
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 25 Мар 2014, 16:38
5 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 76 госта