начало

Непререшаемост на мотивите на съдебното решение по граждански спорове. Тенденции в практиката на ВКС Непререшаемост на мотивите на съдебното решение по граждански спорове. Тенденции в практиката на ВКС

Kапаро

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Мнениеот atanaspetrovmeister » 02 Авг 2007, 13:17

Аз пък си мисля, че колегите по-горе Ви подсказоха предостатъчно доводи, даващи основания да си поискате обратно предплатената сума( според мен все още е неясно дали наистина е капаро).
Успех и понеже се занимавам също с търговия :wink: Ви уверявам, че законовата уредба прекрасно е уредила интереса на клиента!

Изображение
Аватар
atanaspetrovmeister
Потребител
 
Мнения: 197
Регистриран на: 23 Апр 2007, 16:50
Местоположение: Пловдив

Мнениеот deyana_tg » 02 Авг 2007, 14:51

На вътрешна страна на ръководството пише "Получил капаро от 100 лв, (име и подпис на продавача). Основният проблем за нас остава това, че искат допълнително пари за валидност на гаранцията, което първоначално не е казано... а гаранцията уж беше 3 години. Абсолютно мошеничество!!!...
deyana_tg
Младши потребител
 
Мнения: 33
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 12:26

Мнениеот atanaspetrovmeister » 02 Авг 2007, 15:06

deyana_tg написа:На вътрешна страна на ръководството пише "Получил капаро от 100 лв, (име и подпис на продавача). Основният проблем за нас остава това, че искат допълнително пари за валидност на гаранцията, което първоначално не е казано... а гаранцията уж беше 3 години. Абсолютно мошеничество!!!...


Недейте да използвате такива квалификации, просто се научете да четете "ситните буквички под звездичката". А гаранцията на такива уреди във всички фирми, според мен си е на същия принцип.
Все пак Ви пожелавам успех, но не си развивайте стратегията върху допълнителните обстоятелства около гаранцията на климатика- това са факти, известни от години и се предполага, може би, че би трябвало да са Ви известни.

Изображение
Аватар
atanaspetrovmeister
Потребител
 
Мнения: 197
Регистриран на: 23 Апр 2007, 16:50
Местоположение: Пловдив

Мнениеот deyana_tg » 06 Авг 2007, 17:19

Много благодаря на всички отзовали се. Взехме си капарото без проблем... :D
deyana_tg
Младши потребител
 
Мнения: 33
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 12:26

Мнениеот apk76 » 06 Авг 2007, 17:25

:lol:
не е за вярване!
apk76
apk76
Потребител
 
Мнения: 156
Регистриран на: 30 Май 2007, 10:35

Мнениеот kasidi » 06 Авг 2007, 17:40

Понеже се включвам рядко,да честитя връщането на капарото/задатъка/.Ако не бяха го върнали доброволно,щеше да има спор от рода на задължителна ли е писмената форма за действителност на договрната клауза-даване на капаро ,връщане на капаро.Ако не е влиза в действие чл.133 ГПК-до каква сума да се ползват свидетели за доказване на договора.
А слънчо зададох този въпроскапаро равно на задатък или не заради аудиторията,защото неотдавна един колега с немалък стаж не знаеше как да защити една ситуация в един съдебен спор по договор,където не е употребен като термин нито капаро ,нито задатък, е употребен изразът авансово плащане.
Според мен "пишманлък" е екзотичен и образен термин,но отменината е по-разбираема-на прима виста-отмятам се -това е популярното.
kasidi
Потребител
 
Мнения: 327
Регистриран на: 24 Яну 2006, 19:00

Мнениеот deyana_tg » 10 Авг 2007, 15:31

200 лева за някой са малко, обаче за родителите ми са почти 2-те им пенсии взето заедно! :( Да се научат търговците, че трябва да се държат коректно с клиентите все пак. :wink:
deyana_tg
Младши потребител
 
Мнения: 33
Регистриран на: 13 Сеп 2006, 12:26

Мнениеот atanaspetrovmeister » 10 Авг 2007, 16:46

lyutiyat написа:
deyana_tg написа: Да се научат търговците, че трябва да се държат коректно с клиентите все пак. :wink:


Нямам нищо против идеята Ви !... :lol: :lol: :lol: :lol:


А аз имам!!! :evil: Ето още един пример за НАГЛИ клиенти!
deyana_tg, кога разбрахте, че търговците са некоректни? Когато видяхте, че на другото място климатикът е по-евтин? Там да не би гаранцията да е уредена по друг начин- навсякъде условията са едни и същи , но Ви е срам да си признаете, че цялата простотия е заради парите - аз бих се засрамил- в този случай Вие сте тази, която безпричинно иска разваляне на сделката, но т.к. служителите от посочения магазин не желаят да спорят с такива мишоци ( моля за извинение за израза) просто връщат капарото и си запазват спокойствието .Това е и причината и аз да съм прогонил няколко такива наглеци от квартала за да си запазя спокойствието и това на персонала ми!!! :evil:

Изображение
Аватар
atanaspetrovmeister
Потребител
 
Мнения: 197
Регистриран на: 23 Апр 2007, 16:50
Местоположение: Пловдив

Мнениеот octavia » 10 Авг 2007, 17:03

Напълно подкрепям горното мнение. Явно е, че става въпрос именно за КАПАРО, което би трябвало да обезпечи търговеца в случай, че неоснователно се откажете от сделката. Не разбирам как и защо можете да твърдите, че продавачите били нахални?!? Нахално е от ваша страна да търсите начин да избягате от отговорността, която сте поели съвсем съзнателно!!! Намерили климатик по-евтино... Другия път гледайте първо и после капарирайте. И не намесвайте тук гаранцията - нищо общо нямат двете неща.
Ако бях юрист във фирмата - продавач, никога не бих ви върнала капарото. Сериозно ви говоря. Законът е еднакъв за всички, това е принципен въпрос, лошото е че хората взеха от законните си права да се отказват заради нахалството на някои...
octavia
Младши потребител
 
Мнения: 89
Регистриран на: 23 Юли 2007, 10:51
Местоположение: София

Мнениеот atanaspetrovmeister » 10 Авг 2007, 17:54

:wink: Повтори се, съжалявам!
Последна промяна atanaspetrovmeister на 10 Авг 2007, 17:55, променена общо 1 път
Аватар
atanaspetrovmeister
Потребител
 
Мнения: 197
Регистриран на: 23 Апр 2007, 16:50
Местоположение: Пловдив

Мнениеот atanaspetrovmeister » 10 Авг 2007, 17:54

octavia написа:Напълно подкрепям горното мнение. Явно е, че става въпрос именно за КАПАРО, което би трябвало да обезпечи търговеца в случай, че неоснователно се откажете от сделката. Не разбирам как и защо можете да твърдите, че продавачите били нахални?!? Нахално е от ваша страна да търсите начин да избягате от отговорността, която сте поели съвсем съзнателно!!! Намерили климатик по-евтино... Другия път гледайте първо и после капарирайте. И не намесвайте тук гаранцията - нищо общо нямат двете неща.
Ако бях юрист във фирмата - продавач, никога не бих ви върнала капарото. Сериозно ви говоря. Законът е еднакъв за всички, това е принципен въпрос, лошото е че хората взеха от законните си права да се отказват заради нахалството на някои...


:wink: Благодаря за подкрепата! :wink:
Аватар
atanaspetrovmeister
Потребител
 
Мнения: 197
Регистриран на: 23 Апр 2007, 16:50
Местоположение: Пловдив

Предишна

Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта


cron