Относно щети причинени от авиокомпании

Ситуацията е следната, вероятно много от вас са изпадали в подобно положение.Пристигнах на аерогара София, но куфара ми не пристигна. Съставихме Протокол за неполучен багаж. След три дни доставиха куфара увреден до състояние на неизползваемост. Отново описахме щетите в Протокол за получен багаж.Сервиз за подобни куфари в България няма, цената му е около 200 US, закупен е преди 2 години от чужбина. Контактувах с представител на авиопревозвача - много са любезни и учтиви , но тъй като цената била ИЗКЛЮЧИТЕЛНО висока, искат от мен, аз да търся някой, който да удостоверял, че стойността му действително била такава и да ми даде бележка за това. Нямало значение кой щял да я издаде.
Излиза, че аз сега трябва да тръгна по улиците и да обяснявам на всеки/всяка продавач/ка, какво искам и защо го искам. В интерес на истината, пробвах на едно място и ме изгледаха като някой, чийто чип все още не е сменен.
Според мен правилния подход е аз да предам увредения куфар, и да го получа ремонтиран или подменен с подобен.
200 US мога да ги преглътна, не мога да преглътна чувството на унижение, че трябва аз да доказвам това или онова. Като не ми вярват, да ремонтират увредената вещ, да я възстановят и да приключим. Не им искам парите.
Така че, как да се боря за правата си като потребител на услуги на авиокомпаниите?
- да си сменя чипа и да обикалям магазините по улиците и да търся бележки?
- да си потърся адвокат и да водя дело?
- да се обърна към Комисиятя за защита на потребителите?
- да забравя и да си купя нещо не толкова ИЗКЛЮЧИТЕЛНО скъпо
Ако желаете ще ви напиша и името на авиокомпанията.
Излиза, че аз сега трябва да тръгна по улиците и да обяснявам на всеки/всяка продавач/ка, какво искам и защо го искам. В интерес на истината, пробвах на едно място и ме изгледаха като някой, чийто чип все още не е сменен.
Според мен правилния подход е аз да предам увредения куфар, и да го получа ремонтиран или подменен с подобен.
200 US мога да ги преглътна, не мога да преглътна чувството на унижение, че трябва аз да доказвам това или онова. Като не ми вярват, да ремонтират увредената вещ, да я възстановят и да приключим. Не им искам парите.
Така че, как да се боря за правата си като потребител на услуги на авиокомпаниите?
- да си сменя чипа и да обикалям магазините по улиците и да търся бележки?
- да си потърся адвокат и да водя дело?
- да се обърна към Комисиятя за защита на потребителите?
- да забравя и да си купя нещо не толкова ИЗКЛЮЧИТЕЛНО скъпо
Ако желаете ще ви напиша и името на авиокомпанията.