Страница 1 от 1

Относно щети причинени от авиокомпании

МнениеПубликувано на: 30 Апр 2007, 15:36
от pesimist
Ситуацията е следната, вероятно много от вас са изпадали в подобно положение.Пристигнах на аерогара София, но куфара ми не пристигна. Съставихме Протокол за неполучен багаж. След три дни доставиха куфара увреден до състояние на неизползваемост. Отново описахме щетите в Протокол за получен багаж.Сервиз за подобни куфари в България няма, цената му е около 200 US, закупен е преди 2 години от чужбина. Контактувах с представител на авиопревозвача - много са любезни и учтиви , но тъй като цената била ИЗКЛЮЧИТЕЛНО висока, искат от мен, аз да търся някой, който да удостоверял, че стойността му действително била такава и да ми даде бележка за това. Нямало значение кой щял да я издаде.
Излиза, че аз сега трябва да тръгна по улиците и да обяснявам на всеки/всяка продавач/ка, какво искам и защо го искам. В интерес на истината, пробвах на едно място и ме изгледаха като някой, чийто чип все още не е сменен.
Според мен правилния подход е аз да предам увредения куфар, и да го получа ремонтиран или подменен с подобен.
200 US мога да ги преглътна, не мога да преглътна чувството на унижение, че трябва аз да доказвам това или онова. Като не ми вярват, да ремонтират увредената вещ, да я възстановят и да приключим. Не им искам парите.
Така че, как да се боря за правата си като потребител на услуги на авиокомпаниите?
- да си сменя чипа и да обикалям магазините по улиците и да търся бележки?
- да си потърся адвокат и да водя дело?
- да се обърна към Комисиятя за защита на потребителите?
- да забравя и да си купя нещо не толкова ИЗКЛЮЧИТЕЛНО скъпо
Ако желаете ще ви напиша и името на авиокомпанията.

МнениеПубликувано на: 30 Апр 2007, 16:55
от airmen
Съгл. чл. 17, ал. 2 от Конвенцията за уеднаквяване на някои ппавила за международния въздушен превоз от Монреал от 28 май 1999г., рат. от Р. България със закон от 16 юли 2003г. обн. ДВ бр. 67/29 юли 2003г.; т.н. Монреалска конвенция е обн. в ДВ бр. 6/23.01.2004г., превозвачът е отговорен за вреда под формата на унищожаване, загуба или повреда на регистрирания багаж.

МнениеПубликувано на: 01 Май 2007, 12:02
от pesimist
Добре, те са любезни и обещават всичко, но се опитват да ме товарят с неприсъщи за мен неща. Защо аз да обикалям магазините, да обяснявам и да се моля на външни в случая лица?
Как да ги накарам, да си поемат те отговорността съгл. Монреалската конвенция, без аз да си губя времето. Все пак аз нямам никаква вина, освен погрешния избор на авиопревозвач / Ал Италия, тук, някой може би ще каже, че вината си е моя /. Аз съм във Варна, те имат офис само в София, омръзнаха ми телефонните разговори и факсове.

МнениеПубликувано на: 01 Май 2007, 18:19
от ekostova
Исках да водя такова дело за мой близък и видях, че няма голям шанс за добро обезщетение. Затова погледнете в интернет Закон за гражданското въздухоплаване (law.dir.bg). Превозвачът носи отговорност за багажа - забележете - при изчезнал багаж - 40 лв/кг, и тогава си представете за повреден багаж колко би било обезщетението. В нашия случай даже бяха забавили багажа с 4 дни в чужбина, та се наложило да се купуват дрехи за тях и за бебето, но ми се видя малка възможността за полза от такова дело, освен за неимуществени вреди. По-добре си гледайте спокойствието, пийте една чаша студена вода и давайте 7 лв. да Ви опаковат багажа с найлон, каквото вече правят и на нашето летище, колкото и гадно да звучи. Не ми се искаше такава да е действителността, и затова съжалявам, че останах в България, а Вие, ако сте млади и можете - БЯГАЙТЕ ПРЕЗГЛАВА!

МнениеПубликувано на: 02 Май 2007, 09:31
от pesimist
Изчезнал багаж нямам, но дръжките на куфара са унищожени и цифровата ключалка е повредена. В България няма сервиз. Моето желание е те да го ремонтират или подменят с подобен, не искам пари. Целта ми с тази тема е да повдигна въпроса за правата на потребителите. Рано или късно всеки ще изпадне в такава ситуация.

За БЯГАНЕТО ПРЕЗГЛАВА от БЪЛГАРИЯ - как се сменя гражданство и кое гражданство е най лесно за придобиване?

отг

МнениеПубликувано на: 03 Май 2007, 14:17
от kmonev
имах наскоро подобен проблем с България ЕЪР. след съответната жалба с копие до Комисията за защита на потребителите, реагириха светкавично и заплатиха в голяма част нанесените вреди. За мен това беше наистина изненада, че включително нашата родна авиокомпания е готова на извънсъдебно споразумение - имайки предвид неголямата претенция /около 500 евро/ и претенцията ни за нанесени основно НЕимуществени вреди. успех !