Страница 1 от 1

Стачката на шофьорите - Законна ли е?

МнениеПубликувано на: 11 Май 2007, 14:46
от Martina82
Здравеййте, как ще коментирате предстоящата стачка? Законна ли е ? Не съм против това, да се увеличат заплатите на стачкуващите, но..създава се неудобство за голям брой граждани на столицата. Има ли в закона предвиден срок до когато тя може да продължи? Няма ли някакъв законен начин да им се противопостави техният работодател:

Хайде приятен уикенд :wink: :wink:

МнениеПубликувано на: 14 Май 2007, 06:44
от poptop
Скъпа ,ако ти е харесала заплатата на шофьорите защо не почнеш ти там работа??? От 500лв. извади мисля че бяха 43% удръжки... Знаеш ли май си права ,много пари са това ,може и да забогатеят с тях :lol:

МнениеПубликувано на: 14 Май 2007, 08:44
от portokal
Удръжките са около 12 и половина % осигурителни вноски, вкл. здравни, за сметка на работника (защото голяма част са за сметка на работодателя), след което те се приспадат и от останалата сума се изчислява данъкът. Ако след приспадане на осигуровките остават 500 лв. месечно, данъкът е 65 лв. Изобщо не твърдя, че удръжките са малко, но 43% определено не са. :wink:
А за заплатите на шофьорите някой каза, че са 700-800 лв. или нещо такова.
--------
Всеки използва какъвто начин може за постигане на целите си. Не сме ние хората, които да определят трябва ли шофьорите да стачкуват.

МнениеПубликувано на: 14 Май 2007, 11:36
от kontrol
Вижте к`во подхвърли Д. Вълчев: как можело да взимат два пъти колкото един учител и да искат да станат три.

Та, мисля си, сега ако се почне да стачкуват.... учители, служители, работници... с червени потници ... и слънчогледи...
Макар че една стачка на учителите не е толкова опасна за властта, колкото блокирането на транспорта в икономическото ядро на страната. В краткосрочен план, разбира се, кой мисли за дългосрочен.

А проблемът според мен е лошото управление на СКГТ - милиони субсидии, пари от билети и карти, но лошо управление и контрол по пътниците и транспорта го правят една "черна каса" или "черна дупка".
Но не мисля, че приватизацията му ще помогне. Нито тия измислени концесии на линии, дето общината плаща, независимо от това, какво е качеството на услугата.

МнениеПубликувано на: 14 Май 2007, 11:49
от portokal
Но не мисля, че приватизацията му ще помогне. Нито тия измислени концесии на линии, дето общината плаща, независимо от това, какво е качеството на услугата.

Абе, не знам. Аз съм от град, в който шофьорите от ГТ редовно стачкуват. Смята се, че при нас стачките не се усещат толкова много не само заради по-малките разстояния, но и най-вече заради многото частни (автобусни, маршрутни и не знам какви) линии. Та може би помага. Не знам.
В момента работя в София. Сравнително рядко ми се налага да ползвам услугите на градския транспорт в който и да било от двата града, така че мен не ме засяга особено стачката, :oops: но разбирам какво е да трябва да отидеш на работа от единия край на града до другия, после да нагледаш родителите си в третия край на града и евентуално още нещо в четвъртия. Аз лично имам и колело, но не пред всеки го има този вариант.
Обаче всеки защитава правата си, както може. Шофьорите така могат. Нямам представа дали исканията им са прекалени.
Прав си, че не всяка професия по еднакъв начин може да обърне върху себе си общественото внимание чрез стачка, но това е положението. :oops: