Казус относно претърпени загуби

Не съм убеден дали това е най-адекватната секция на форума за поставяне на въпроса ми, но виждам, че сайтът е професионален и благодаря на модераторите предварително за преместването му в по-подходяща подсекция, в която ще получи евентуално и своя отговор.
Накратко случаят е следният: Имам закупен билет за автобусен транспорт, но при пристигане на автогарата представители на фирмата превозвач ме уведомяват, че автобусът няма да пътува. Своевременно гоня полет. Следващият възможен транспорт, който фирмата ми предлага, прави невъзможно пристигането на време за самолетния ми полет. Всъщност това е и следващият възможен транспорт въобще. Предлагат ми да ми върнат парите срещу билета, което аз отказвам, тъй като вярвам, че билетът може да ми помогне, за да си потърся правата в последствие. Принуждавам се да взема такси, за да успея да си хвана полета. Запазвам бележката от таксито, за да мога да представя документ за претърпените от мен загуби.
Имам ли правно основание да си търся сумата, която съм заплатил на таксито?
P.S.
На гърба на автобусния билет е налице следната информация:
1. С настоящия билет превозвачът сключва договор за превоз на пътници, като поема своите отговорности съгласно чл.42 до чл.48 от Закона за автомобилните превози (обн. ДВ, бр. 82 от 17.09.1999 г., последно изм. ДВ, бр. 102 от 28.11.2008 г.)
2. Срещу настоящия билет "...ИМЕ НА КОМПАНИЯТА..." ООД осигурява на притежателя автобусен превоз по посочения маршрут.
З. За закъснение от графика по обективни причини агенцията не носи отговорност.
4. При неосъществяване на пътуването по вина на агенцията, същата възстановява само стойността на неосъществената част от пътната отсечка.
.....
(до края на написаното на гърба на билета няма информация, която да се отнася дори и индиректно към моя въпрос). Предварително благодаря за вашите съвети как да постъпя в този случай.
Накратко случаят е следният: Имам закупен билет за автобусен транспорт, но при пристигане на автогарата представители на фирмата превозвач ме уведомяват, че автобусът няма да пътува. Своевременно гоня полет. Следващият възможен транспорт, който фирмата ми предлага, прави невъзможно пристигането на време за самолетния ми полет. Всъщност това е и следващият възможен транспорт въобще. Предлагат ми да ми върнат парите срещу билета, което аз отказвам, тъй като вярвам, че билетът може да ми помогне, за да си потърся правата в последствие. Принуждавам се да взема такси, за да успея да си хвана полета. Запазвам бележката от таксито, за да мога да представя документ за претърпените от мен загуби.
Имам ли правно основание да си търся сумата, която съм заплатил на таксито?
P.S.
На гърба на автобусния билет е налице следната информация:
1. С настоящия билет превозвачът сключва договор за превоз на пътници, като поема своите отговорности съгласно чл.42 до чл.48 от Закона за автомобилните превози (обн. ДВ, бр. 82 от 17.09.1999 г., последно изм. ДВ, бр. 102 от 28.11.2008 г.)
2. Срещу настоящия билет "...ИМЕ НА КОМПАНИЯТА..." ООД осигурява на притежателя автобусен превоз по посочения маршрут.
З. За закъснение от графика по обективни причини агенцията не носи отговорност.
4. При неосъществяване на пътуването по вина на агенцията, същата възстановява само стойността на неосъществената част от пътната отсечка.
.....
(до края на написаното на гърба на билета няма информация, която да се отнася дори и индиректно към моя въпрос). Предварително благодаря за вашите съвети как да постъпя в този случай.