Здравейте,
Имам нужда от съвет..
Преди три седмици закупих чисто нов мобилен телефон, който в последствие открих, че не отговаря на придружаващите го официални технически характеристики. Става въпрос, че всяка една снимка, заснета с вградения фото-апарат е размазана в лявата част. След кратко търсене на данни за такъв проблем в най-голямия международен форум, разбрах, че този модел има проблем с нефокусирана леща на фото-апарата. Веднага уведомих "Globul", като фирма/продавач. Единственото, което те ми предлагат е да ремонтират мобилния телефон. Като добър Европеец изчетох "Закона за Защита на Потребителите" и съвсем се обърках. Законно ли е "Globul" да ми продава дефектен мобилен телефон, който да бъде разглобен в последствие на съставните си части, за да бъде ремонтиран? Може ли някой да ми изтълкува "Закона за Защита на Потребителя", по-точно "Член 112" и да го съпостави с моя случай?
Благодаря за всякакво съдействие, информация и насоки за действия.
- Дата и час: 25 Фев 2025, 18:59 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Какви права имам при закупуването на дефектна стока?
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
10 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Какви права имам при закупуването на дефектна стока?
В момента производството на предмети от леката и други промишлености е изнесена по райони съобразно преодоляването на кризата.
Поради това няма голяма прецизност в търговията и продукцията и дублирането на некачествени стоки е редовно.
Ако отстранят повредата, без да се налага заплащането на такси и без оскъпяването на услугата - защо не пробвате това.
Искайте дублиращ апарат за времето в което сте без апарат.
Ситуацията е неприятна, но търговията изисква риск и търговците най-добре го владеят.
Поради това няма голяма прецизност в търговията и продукцията и дублирането на некачествени стоки е редовно.
Ако отстранят повредата, без да се налага заплащането на такси и без оскъпяването на услугата - защо не пробвате това.
Искайте дублиращ апарат за времето в което сте без апарат.
Ситуацията е неприятна, но търговията изисква риск и търговците най-добре го владеят.
- ivan_lawyer
- Старши потребител
- Мнения: 5426
- Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46
Re: Какви права имам при закупуването на дефектна стока?
До "ivan_lawyer" - До колкото ВИ разбирам, не ми остава друг вариант, освен да плащам реална цена, за дефектна стока?
- tuningmania
- Нов потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 29 Ное 2007, 11:14
- Местоположение: София
Re: Какви права имам при закупуването на дефектна стока?
На практика, стоките се продават и се плаща цената за тях. Когато се продават некачествени стоки се надяват на период, в който да това да не се разбере или да не се появи проблем.
- ivan_lawyer
- Старши потребител
- Мнения: 5426
- Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46
Re: Какви права имам при закупуването на дефектна стока?
До "ВСИЧКИ" - Други мнения по въпроса дали ще може?
- tuningmania
- Нов потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 29 Ное 2007, 11:14
- Местоположение: София
Re: Какви права имам при закупуването на дефектна стока?
Поискайте друг нов апарат от същия модел и на същата цена или поискайте да върнете телефона и съответно връщане на цената. Има си и КЗП, недоволни потребители да подават жалби.
- nk7702n
- Старши потребител
- Мнения: 6457
- Регистриран на: 01 Юли 2010, 11:02
Re: Какви права имам при закупуването на дефектна стока?
право на глобул си е да ремонтират телефона.
да сте го тествали преди да го купите.
да сте го тествали преди да го купите.
- vetre
- Потребител
- Мнения: 388
- Регистриран на: 24 Юли 2008, 20:11
- Местоположение: скапана държава
Re: Какви права имам при закупуването на дефектна стока?
Чл. 112 от ЗЗП дава възможности както за ремонт на апарата, така и за замяна с друг, ако закупеният не съответства на договора за продажба по параметри, така че никой не е длъжен да приема дефектна стока, ако не иска това, и да му се налага ремонт, закото от Глобул така искали. Друг е въпросът, че много дълъг срок е изчакал потребителят, сега видях, че са минали цели три седмици. Трябва да се реагира веднага в такива случаи.
Ама трябва да се погледне и какво точно пише в договора, задължително.
Ама трябва да се погледне и какво точно пише в договора, задължително.
- nk7702n
- Старши потребител
- Мнения: 6457
- Регистриран на: 01 Юли 2010, 11:02
Re: Какви права имам при закупуването на дефектна стока?
е да де ама като прочетем целия член виждаме че ремонта е логичен в случая.
като/ако/ го ремонтират ще съответства на договора.
макар че като знам колко миниатюрни и фини са нещата в един телефон,
да му мислят техниците.
като/ако/ го ремонтират ще съответства на договора.
макар че като знам колко миниатюрни и фини са нещата в един телефон,
да му мислят техниците.
- vetre
- Потребител
- Мнения: 388
- Регистриран на: 24 Юли 2008, 20:11
- Местоположение: скапана държава
Re: Какви права имам при закупуването на дефектна стока?
По-принцип търговецът може да избере дали да ремонтира стоката, да я замени за същия артикул или със същите параметри или да върне парите на потребителя. Това ми казаха от защита на потребителите.
- ig_88_
- Нов потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 05 Апр 2011, 23:02
10 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 55 госта