Страница 1 от 1

Интересен казус с банка

МнениеПубликувано на: 03 Май 2011, 11:01
от ivodam
Банка твърди, че поради някакъв проблем със софтуера й в даден момент едно захранване на карти е било отразено два пъти. По този начин добросъвестен потребител Х на карта с неснижаем остатък, т.е. де-факто дебитна карта без да подозира, е изтеглил от банкомат и похарчил по-голяма сума, отколкото е притежавал. Така поне твърди банката. Потребителят не помни, защото банката се усеща за това едва след година и половина и си иска парите обратно. Липсата банката я оформя, като записва със задна дата "теглене в брой" в движенията по сметката на картата и сумата, която й се губи, макар че на тази дата не е имало такова теглене, т.е. записът по същество е фалшив. По този начин дебитна карта излиза на минус, което е практически невъзможно, защото няма договорен овърдрафт. Започва да си начислява и лихви.
Някакви идеи?

Благодаря предварително!

Ако някой адвокат има опит с подобни случаи, моля да ми пише на ivodam@mail.bg

Re: Интересен казус с банка

МнениеПубликувано на: 03 Май 2011, 12:22
от ivan_lawyer
Типичен случай на счетоводна грешка, но основното е, че трябва да възстановите сумата.

Много рядко е възможно да се получи обратното - да докажете, че това е редовно плащане.

Re: Интересен казус с банка

МнениеПубликувано на: 03 Май 2011, 13:21
от ivodam
Благодаря за отговора.

Дори наистина да няма редовно плащане,

- първо, редно ли е добросъвестен клиент да връща пари заради чужда грешка? Не следва ли да си носи отговорност този, който е направил грешката? Как стои юридически въпросът с това, че клиентът де-факто е подведен да влезе в дълг спрямо банката?

- второ, редно ли е една грешка да се изправя в системата с фалшив запис??

- трето, няма никакво официално обяснително писмо от банката, това нормално ли е?

:shock:

Re: Интересен казус с банка

МнениеПубликувано на: 03 Май 2011, 13:26
от ivan_lawyer
Парите трябва да се възстановят от този който ги е получил, тъй като няма подарък в случая.

Няма значение грешката.

Сега, в случай, че искат някаква такса или наказателна лихва или друго - това е друго. То е свързано с добросъвестен клиент и с покана на банката.

Наистина трябва да има покана да върнете, за да поемете допълнителни разноски по сумата „глоба, лихва“.

Re: Интересен казус с банка

МнениеПубликувано на: 03 Май 2011, 16:02
от whiskey
И моят съвет, г-н ...........(заличено име) :wink: , е да възстановите сумата за да избегнете усложнения и допълнителни плащания. Обогатили сте се неоснователно и трябва да върнете това, което сте взели без да имате причина.

Re: Интересен казус с банка

МнениеПубликувано на: 20 Мар 2013, 10:50
от ivodam
whiskey написа:И моят съвет, г-н ...........(заличено име) :wink: , е да възстановите сумата за да избегнете усложнения и допълнителни плащания. Обогатили сте се неоснователно и трябва да върнете това, което сте взели без да имате причина.


Благодаря за отговора. Всъщност сметката е на брат ми, не моя, но това не е важно в случая. Връщам се към темата, защото случаят още не е разрешен, а гледам и че се множат казусите с подобни банкови грешки. Никой не ще да присвоява чужди пари, и ако е имало такова "неоснователно обогатяване", е нормално сумата да се възстанови, но не трябва ли това да се докаже първо чрез завеждане на един иск за неоснователно обогатяване и доказването му в съда? Банката има ли право без да е завеждала иск и без да е отправяла покана, както пише по-горе, сама да формира на база грешката според нея задължение на клиента, да го оформя като необслужван кредит, съответно да му трупа лихви и т.н.? Би било абсурдно такова нещо да е законно.