Страница 1 от 1

Банкомат-проблем

МнениеПубликувано на: 07 Юни 2012, 09:08
от ani0960
Здравейте,

страшно съм притеснена от следната ситуация.
При опита ми да изтегля сума от банкомат (ОББ) се получи (УЖАС!) банкнотите не излязоха от банкомата. Картата ми се показа както трябва, разписка - също. Но... на разписката е отчетена транзакция - сумата изтеглени.
Отидох в офис на банката (там провериха-сумата беше блокирана,но на следващия ден щяло да стане ясно дали ще се осчетоводи) на която съм клиент и попълних Заявление за рекламация.

Оказа се, че има и друг проблем - синът ми е титуляр на сметката, а той е в чужбина дългосрочно.
Опасението на служителя, който прие заявлението е това ,че не съм титуляр.
Но като "разсъждавам" все пак случката на мен се е случила, а не на другото лице ???

На дебитната карта пише моето име, но от банката казаха, че при тях няма нищо на моето име, всичко е на неговото име, и служителя каза че не е трябвало така да се направи картата.
Но...не знам ???

Имате ли някаква такава случка и какво се случва по нататък????????

Благодаря Ви !!!

Re: Банкомат-проблем

МнениеПубликувано на: 07 Юни 2012, 09:39
от fbr65
Случвало ми се е. Не е имало проблем . Както ми обясниха от банката, парите влизали в друг джоб на банкомата, и на следващия ден ми се възстановиха в сметката, макар и да получих SMS че сумата е изтеглена.

Re: Банкомат-проблем

МнениеПубликувано на: 07 Юни 2012, 09:50
от ani0960
Притеснява ме това, че на мен се е случило, а аз не съм титуляра на сметката. Синът ми е, който е в чужбина и ще се върне евентуално за нова година.
Всеки казва-титуляра....Той това да направи, той онова да направи....
Ами защо тогава в банката при издаване на втората карта (на мое име) се попълват редица документи и т.н. и всичко се прави в присъствието на титуляра.

Re: Банкомат-проблем

МнениеПубликувано на: 07 Юни 2012, 10:09
от REVOLUTION
След като имате дебитна карта на ваше име от тази сметка ясно е че е имало съгласие от титуляра да теглите пари и съответно при подобно технически грешки да искате банката да възстанови парите.
Прочетете хубаво документите , който имате.
Най-вероятно банковата служителка няма опит с подобен случай и затова не е реагирала адекватно.

Re: Банкомат-проблем

МнениеПубликувано на: 07 Юни 2012, 10:22
от ani0960
А какво се случва ако титуляра го няма и не може да подаде (както всички казват) необходимите документи за рекламация?

Re: Банкомат-проблем

МнениеПубликувано на: 07 Юни 2012, 10:44
от REVOLUTION
ani0960 написа:А какво се случва ако титуляра го няма и не може да подаде (както всички казват) необходимите документи за рекламация?

Общи условия на ОББ:Извлечение:
3.6.3. Клиентът има възможност да упълномощи друго лице да има достъп до сметката, на която е Титуляр, чрез допълнителна дебитна банкова карта към основната.
3.7. Банката предоставя на своите клиенти образци на пълномощни за извършване на разпоредителни действия със сметки и сумите по тях, както и за отделни действия по повод платежни инструменти. Пълномощните следва да се представят в Банката нотариално заверени. Клиентите могат да използват и други нотариално заверени пълномощни, от които трябва ясно да личи волята на Титуляра за извършване на съответни действия от пълномощника.

6.4. Платежните инструменти за отдалечен достъп се използват само лично от Клиента, без възможност за упълномощаване на трети лица. При желание на Клиента друго лице да има дистанционен достъп до сметката, на която е Титуляр, той може да използва следните способи:
6.4.1. относно дебитни карти – да поиска издаване на допълнителна карта към основната, която да се ползва от посочено от него лице;

8.4.3. Към една сметка могат да бъдат издавани няколко дебитни карти на Клиента или на посочени от него допълнителни Клиенти при следните условия:
а) допълнителните Клиенти сключват отделни договори с Банката за издаване на дебитна карта към сметката на основния Клиент;
б) допълнителните Клиенти получават картата лично и отговарят за съхранението и използването на картата, както основният Клиент;
в) основният Клиент отговаря за транзакциите, извършени с тези карти така, както отговаря за транзакциите с картата, издадена на негово име;
г) допълнителните Клиенти могат да се разпореждат със средствата по сметката на Титуляра само чрез издадените дебитни карти.


8.13.3. да съдейства за решаване на случаи на оспорвано плащане при своевременно осигурена пълна документация от Клиента, в съответствие с правилата на съответната МКО, отразени в изискванията на Банката.

Не знам кой са тия всички, но според мен Вие може да подадете напълно легитимно "рекламация".Прочетете си внимателно общите условия , договора и другите документи.Ако не ги пазите ги изискайте от банката.Настоявайте на правата си.

Иначе синът Ви трябва да се прибира или да Ви изпраща нотариално заверено пълномощно от чужбина.Ако е необходимо потърсете съдействие от адвокат.

Re: Банкомат-проблем

МнениеПубликувано на: 07 Юни 2012, 11:24
от ani0960
Банката е УниКредит Булбанк, а банкомата е на ОББ в магазин на Практикер.

Re: Банкомат-проблем

МнениеПубликувано на: 07 Юни 2012, 11:28
от ani0960
А как се прави това нотариално пълномощно в чужбина?

Re: Банкомат-проблем

МнениеПубликувано на: 07 Юни 2012, 14:01
от ani0960
Да кажа само,
заявлението за рекламация е уважено и придвижено.
Но и друго да кажа, че сумата била осчетоводена.
Не знам какво следва след това???