Страница 1 от 1

Мога ли да имам претенции?

МнениеПубликувано на: 20 Авг 2012, 15:14
от innabella
Много ви моля за помощ.Случаят е следния;Купувам си нова тенджера под налягане-цена 160 лв.Тенджерата показва дефект-протича вода от една сглобка на капака.Нося тенджерата в гаранционен сервиз от където ми я връщат с бележка на гаранцията,че не е установена техническа неизправност.На следващото ползване от капака пак тече вода.На по-следващото ползване тенджерата гръмва,защото клапана не се отваря и цялото съдържание се разпръсква по кухня,трапезария и тавани и ми нанася вкл.и телесни щети.Следват разговори с мениджър на фирмата,който ме уговаря да не подавам оплакване в КЗП и да не публикувам снимки от събитието в интернет.На въпроса ми за обезщетение за щетите-нямали такава практика...Единствено ми предложиха да ми заменят тенджерата -което те са длъжни да направят-понеже е в гаранция.Това се случва преди месец и половина.До момента дори не са ми заменили тенджерата-защото нямали наличност.Моля,посъветвайте ме какво да направя.Благодаря предварително.

Re: Мога ли да имам претенции?

МнениеПубликувано на: 20 Авг 2012, 15:53
от neutralen
Тенджерите под налягане са много опасни уреди. Късмет е че сте останали живи. Вместо да искате нова тенджера, поискайте/писмено/ да ви върнат парите. Едва след като ви върнат парите, може да търсите обезщетение за всички причинени ви вреди.

Re: Мога ли да имам претенции?

МнениеПубликувано на: 20 Авг 2012, 16:06
от TheOldMan
innabella написа:...На по-следващото ползване тенджерата гръмва,защото клапана не се отваря и цялото съдържание се разпръсква по кухня,трапезария и тавани и ми нанася вкл.и телесни щети.Следват разговори с мениджър на фирмата,който ме уговаря да не подавам оплакване в КЗП и да не публикувам снимки от събитието в интернет.На въпроса ми за обезщетение за щетите-нямали такава практика...Единствено ми предложиха да ми заменят тенджерата -което те са длъжни да направят-понеже е в гаранция.Това се случва преди месец и половина.До момента дори не са ми заменили тенджерата-защото нямали наличност.Моля,посъветвайте ме какво да направя.Благодаря предварително.

Съгласявате се да рискувате живота на още няколко (десетки, стотици) човека, ползващи същия модел тенджера срещу 160 лева? Похвално... :(
Аз лично бих почнал да говоря за 4-цифрена сума (като първата цифра не е 1) като компенсация за нанесените ми щети. И без опция за "неразгласяване". Сигнализиране на всички за които се сетите: КЗП, новините по телевизията, снимки в интернет, описване на модела във всички форуми с цитиране на името на фирмата и модела... Щото и сега не сте видели нова тенджера.
Как може да има такива мениджъри... всеки мениджър на нормална търговска верига щеше на момента да ви заведе до щанда и да ви предложи сами да си изберете безплатно който искате модел тенджера само и само да покриете поне малко случката.
Още повече че имате "черно на бяло" в гаранционната карта, че тенджерата показала неизправност и е посетила сервиз в който не са предприели нищо.

Re: Мога ли да имам претенции?

МнениеПубликувано на: 20 Авг 2012, 20:23
от emilgrigorov
КЗП си е едно на ръка.
Опитайте и тук:
http://www.damtn.government.bg/
Тенджерите под налягане би трябвало да са проектирани и изпълнени по дуракоустойчив начин. Дори бобът Ви да загори, тенджерата не трябва да се взривява.

Re: Мога ли да имам претенции?

МнениеПубликувано на: 22 Авг 2012, 15:00
от innabella
doc03 написа:Тенджерата под налягане не е уред, елементарен за работа. Имал съм такива уреди и те изискват изключително точен монтаж на гумените уплътнители и стриктно спазване на технологията за затваряне. Имат изискване за ниво на пълнене, според вида на готвеното, както и изисквания относно нагряването (не можеш да я държиш на котлона на "6" през цялото време). Има специални изисквания за поддръжка на клапана, като всички са снабдени с поне един авариен клапан.
Скептичен съм към изложеното и не кредитирам заявеното от питащата. Според мен нещата са доста по-различни. (например - веднъж "прехапано" и нагрято, уплътнението на капака вече не е уплътнение). А как ще гръмне тенджерата - и основният и аварийния вентил да не изпуснат (не че я ползвам, но моята е с 2 аварийни вентила и беше едва 40 USD) така че ....

Нека видим снимките на уреда и нека се произнесе КЗП. От тази гледна точка съм ЗА разгласяване на всичко и навсякъде, където е възможно, за да може и търговецът след това на свой ред да си предяви претенциите, в случай, че инцидентът е от неправилна експлоатация на стоката.

П.П. Може ли поне да видим линк към стоката, ако я има в интернет ?

Искате да кажете,че аз съм една завеяна и малко грамотна домакиня,която след като си е сложила манджата да се готви,се е заприказвала със съседката и нещата са стигнали до тук? Ако сега погледнете тенджерата ,клапан и уплътнения -ще помислите ,че е нова.Дори техникът изрази мнение,че може и да си работи ...И не знам какво му е сложното на уреда- тенджера под налягане -ползувам от 20 години.Имам същият модел,като тази,която гръмна от 7 год.,е как до сега ги ползувах безпроблемно и сега изведнъж-бум.Искам ясно да кажа,това го казах и на мениджърът им-ако тенджерата не беше носена на сервиз и ако от там не ми я бяха върнали без дори да я погледнат-изобщо нямаше да се обаждам.Не ми е проблемът в едни 160 лв.или в един ремонт на къщата-проблемът е,че както се каза по-горе аз се съгласявам това да се случи и на други потребители ,заради пълна незаинтересованост на обслужващия сервиз.И как да разглася за марка и фирма-като виждате ли аз завеяната домакиня съм се отплеснала на приказки,държала съм я на котлона 100 часа, или бог знае какво ,тенджерата гръмнала, и сега се жалвам по форумите и медии та да петня доброто име на марката ,защото си нямам друга работа. Извинете ме за отклонението,но наистина ми е тежко,аз месец и половина не мога да пиша дори ,заради изгарянето на ръката си.На всички ,които ми дадоха съвети,благодаря.

Re: Мога ли да имам претенции?

МнениеПубликувано на: 22 Авг 2012, 23:17
от nk7702n
Всъщност, технически не мога да изразя мнение, така че нека се изкажат по - компетентните от мен по тия въпроси. Нямам нищо против да бъдат показани снимки на уреда.
Относно мерките, които би предприела КЗП като орган, защитаващ правата на потребителите, съм скептично настроена. Предприема чисто формални действия. Всичко е само на добра воля - търговецът да " си признае", че е продал неизправен уред / ако наистина е така / и да върне парите на потребителя или да му даде друг изправен уред. Иначе, относно публичното оповестяване,смятам, че най - малкият намек, че това ще се случи и би накърнило доброто име на търговеца, би му повлияло повече отколкото КЗП.
Има си гражданскоправен ред за защита, стига потребителят да реши, че материалният интерес си струва усилията и целта - търговецът да си понесе негативите от безотговорното и виновно поведение.