Страница 1 от 1

Системен спам

МнениеПубликувано на: 18 Ное 2012, 16:06
от qvorrr
Здравейте!
Казвам се Явор Върбанов и имам проблем с една фирма, относно ЗЕТ. По-точно да го напиша - постоянно ми спамят по личната поща, дори и след като съм и заявил писмено, че не желая. Обаждал им съм се и по телефона и като отговор получавам, че те са си в пълно право да ми спамят, въпреки, че според чл.6 ал.4 аз не съм им дал разрешение.
Ако Ви интересува повече информация за случая, ще чакам вашия отговор :)
Какви права имам и как мога да си разреша проблема?

Re: Системен спам

МнениеПубликувано на: 18 Ное 2012, 16:10
от Melly
Аз просто трия такива съобщения и въобще не ги прочитам.

Re: Системен спам

МнениеПубликувано на: 18 Ное 2012, 17:58
от qvorrr
Здравейте отново :)
не става въпрос за типа на пощата или филтрите, а за това, че след като съм им заявил желанието си да не бъда обезпокояван от тяхната фирма, те продължават да го правят.
За мен това е нарушаване на правата ми и точно заради това писах в този форум - за да разбера как да си намеря решението на въпроса, защото дори и след като съм им звънял, те продължават с ангажирането ми.

Re: Системен спам

МнениеПубликувано на: 18 Ное 2012, 18:06
от neutralen
Решението е техническо, посочено ви от doc03.

Re: Системен спам

МнениеПубликувано на: 18 Ное 2012, 18:09
от nk7702n
qvorrr написа:Здравейте отново :)
не става въпрос за типа на пощата или филтрите, а за това, че след като съм им заявил желанието си да не бъда обезпокояван от тяхната фирма, те продължават да го правят.
За мен това е нарушаване на правата ми и точно заради това писах в този форум - за да разбера как да си намеря решението на въпроса, защото дори и след като съм им звънял, те продължават с ангажирането ми.

Има си изрична разпоредба в ЗЕТ:
Чл. 6. (1) Доставчик на услуги, който изпраща непоискани търговски съобщения по електронната поща без предварително съгласие на получателя, е длъжен да осигури ясното и недвусмислено разпознаване на търговското съобщение като непоискано още с постъпването му при получателя.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 24.12.2006 г.) Комисията за защита на потребителите води електронен регистър на електронните адреси на юридическите лица, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения, по ред, определен с наредба на Министерския съвет.
(3) Забранява се изпращането на непоискани търговски съобщения на електронни адреси, вписани в регистъра по ал. 2.
(4) Забранява се изпращането на непоискани търговски съобщения на потребители без предварителното им съгласие
Друг е въпросът доколко човек ще реши да се занимава с КЗП и доколко реално му пречат в ежедневието тези съобщения. При мен лично си остават като спам в компютъра и изобщо не ми се налага да ги отварям. Е,от време на време ги трия. :P Антивирусната директно ги отделя като спам.