Страница 1 от 1

ВИВАКОМ и Договор от разстояние

МнениеПубликувано на: 18 Мар 2013, 16:02
от renkata_
Здравейте, извинявам се че пак повдигам темата за Договорите от разстояние,
но ме интересува дали все още е възможно сключването на такива договори и кой е нормативния акт, който ги урежда. И докого мога да поддам оплакване за сключването на такъв договор, при условие че сключването на този договор е направен без знанието и съгласието на титуляра на абонатния номер.
Предварително благодаря!

Re: ВИВАКОМ и Договор от разстояние

МнениеПубликувано на: 18 Мар 2013, 16:03
от renkata_
Пропуснах само да добавя, че не ние е предоставен и нов договор за новия тарифен план.

Re: ВИВАКОМ и Договор от разстояние

МнениеПубликувано на: 18 Мар 2013, 16:34
от polaris
Жалба може да подадете в "Комисията за защита на потребителите" ->

http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=12&document_id=19

Не знам дали вече е в сила забраната за този тип договори. Адвокат ми е казвал, че ако платиш месечната си сметка , това значи, че се съгласяваш с договора. Ако не сте си плащали първа сметка по този договор, мисля, че имате по-големи шансове да го развалите. Пускате жалбата в комисията, има си бланка в сайта им (не съм им ползвал все още услигите и не мога да изкажа мнение за тях). Съчувствам ви за безобразието, което трябва да търпите. На мен ми се обадиха от Виваком преди седмица и разговора протече г/д така: "Добър ден. Обаждаме Ви се от Виваком, еди коя си... удобно ли Ви е да говорите? Така, разговорът се записва с цел подобряване на качеството на нашите услуги. (Веднага се светнах, че ще има неустоими предложения, на които трябва да се отговаря само с НЕ!) Новата ни услуга еди къв си Нет, с тел., с ТВ, бла-бла екстри, глупости (2-3 минути говори, като всичко, което изрича е с темпо, което не можеш да прекъснеш за да кажеш нещо) и накрая след 1 куп глупости, ти задава най-простичкия въпрос - Удовлетворява ли ви? (казала ти е 1 милион позитивни неща, а отговора, който последва, беше - НЕ! Направо си забрави думите момиченцето... - Ама Г-не .. - Не желая да говорим (затварям тел.). След 2 сек. звъни - Ама връзката прекъсна - Връзката прекъсна, не желая офертите ви! (затварям). И така.. Опитаха се да ме боцнат. Успех ви желая, дано да оправите с Виваком.

Re: ВИВАКОМ и Договор от разстояние

МнениеПубликувано на: 18 Мар 2013, 16:56
от renkata_
Здравейте,
Много благодаря за идеята, въпреки че малко се съмнявам, че ще успеят и те нещо да напряват.
Звъняхме на оператор и поискахме "оспорване на сключен договор от разстояние" - но не могат да ми дадат никакъв документ за направеното искане и резултата от проверката ще е устен, без документ и без възможност за прослушване на разговора, при който е дадено "евентуалното съгласие" - и не това е най-големия парадокс.

Намерих така наречените "УСЛОВИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА VIVACOM ЧРЕЗ ДОГОВОР ОТ РАЗСТОЯНИЕ на Виваком" къде изрично е посочена и правната рамка - договор от разстояние по смисъла на чл. 48-61 от Закона за защита на потребителите - където изрично се включва и

[i]Чл. 54а. (Нов - ДВ, бр. 27 от 2013 г.) При сключването на договор от разстояние по телефона договорът влиза в сила и потребителят се обвързва от предложението от деня, в който доставчикът е получил съгласието на потребителя в писмена форма.[/i]
Естествено такова съгласие няма, нямаме и копие на договара, нито ще имаме писменно становище от Виваком.
Ето защо и аз мисля че най-добре е да се обръна към Комисията за защита на потребителите, да видим те какво ще направят.