Страница 1 от 1

Проблем с банка

МнениеПубликувано на: 21 Май 2013, 16:42
от danipetrov
Привет,

Ще се опитам на кратко да сумаризирам проблема и ако се наложи ще предоставя всякаква допълнителна информация по случая.

Преди 18 дни се опитах да извърша превод между българска (в ролята на изпращач) и английска банка (в ролята на получател). Поради празници и почивни дни в България, преводът е обслужен на първия работен ден - 08.05.2013. За съжаление обаче, до ден днешен парите все още ги няма и сякаш са се изпарили от сметката ми (дори не ги виждам в архива с преводите). Обясненията, които получавам от българската банка са абсурдни а англичаните твърдят, че такъв превод при тях никога не е идвал. В момента съм в поставен в ситуация, в която парите ми ги няма нито в едната, нито в другата банка. За съжаление обаче, негативите, които можех да понеса поради липсата на тези средства в банковата ми сметка, можеха сериозно да повлияят върху бизнеса ми тук, на острова.

Излишно е да описвам в детайли, на този етап, но искам да разбера какви опции имам в този случай (под опции имам предвид да си потърся правата)

Предварително ви благодаря за коментарите и предложенията.

Поздрави,
Данаил Петров

П.п. извинявам се ако темата ми не е в правилния раздел. Този ми се стори най-подходящ.

Re: Проблем с банка

МнениеПубликувано на: 21 Май 2013, 19:35
от kulova
Пишете жалба до българската банка, за да Ви отговорят писмено.

Re: Проблем с банка

МнениеПубликувано на: 21 Май 2013, 20:57
от danipetrov
Привет отново.

Истината е, че вече 12ти ден водя безумна кореспонденция с неколцина служители на банката. Това обаче, след повече от 15 итерации, не дава никакъв, по-различен резултат. Чувствам се като в омагьосан кръг ... Нямам толкова опасения, че парите ми ще изчезнат просто така, но това, което се случва не го намирам за нормално. Щетите, които можех да претърпя в следствие на този проблем наистина можеха да ми струват много. До момента съм положил толкова нерви, усилия, време и пари, които ми се наложи да взема на заем, за да махна с лека ръка и да кажа: е, ...... му, случва се.

Проблемът тук обаче е, че не знам как да постъпя и какви опции имам в създалата се ситуация. Като за начало възнамерявам да сезирам БНБ и комисията за защита на потребителя. Не знам до какво ще доведе това, но се надявам, че някой, някъде ще бъде наказан заради некомпетентността си, която ме постави в това положение...

Поздрави!

Re: Проблем с банка

МнениеПубликувано на: 21 Май 2013, 21:14
от kulova
...................................

Re: Проблем с банка

МнениеПубликувано на: 23 Май 2013, 22:49
от danipetrov
Не разбирам коментара Ви..

БНБ може да упражнява регулаторен контрол/надзор върху всички банки на територията на р. България.

С това многоточие "но.......Вие си знаете!" в края на съобщението може би демонстрирате завидни познания в областта и същевременно ми показвате колко съм невеж? Ако смятате, че съм написал нещо, което не е вярно - моля, аргументирайте се и ме поправете. Подобни, клиширани фрази обаче, за мен, са признак на непрофесионално поведение.

Нищо лично!

Поздрави,
Данаил Петров

Re: Проблем с банка

МнениеПубликувано на: 24 Май 2013, 14:10
от kulova
За сведение: "контрол" и "надзор" са две различни понятия с различно съдържание колкото и синонимно да Ви звучат, а под "вие си знаете" имах предвид, че най-вероятно сте си изградил "методика" по която да действате и нямате нужда от съвети.
Ама съФсем пък нищо лично!

Re: Проблем с банка

МнениеПубликувано на: 11 Юни 2013, 15:27
от ivodam
danipetrov написа:Привет,

Ще се опитам на кратко да сумаризирам проблема и ако се наложи ще предоставя всякаква допълнителна информация по случая.

Преди 18 дни се опитах да извърша превод между българска (в ролята на изпращач) и английска банка (в ролята на получател). Поради празници и почивни дни в България, преводът е обслужен на първия работен ден - 08.05.2013. За съжаление обаче, до ден днешен парите все още ги няма и сякаш са се изпарили от сметката ми (дори не ги виждам в архива с преводите). Обясненията, които получавам от българската банка са абсурдни а англичаните твърдят, че такъв превод при тях никога не е идвал. В момента съм в поставен в ситуация, в която парите ми ги няма нито в едната, нито в другата банка. За съжаление обаче, негативите, които можех да понеса поради липсата на тези средства в банковата ми сметка, можеха сериозно да повлияят върху бизнеса ми тук, на острова.

Излишно е да описвам в детайли, на този етап, но искам да разбера какви опции имам в този случай (под опции имам предвид да си потърся правата)

Предварително ви благодаря за коментарите и предложенията.

Поздрави,
Данаил Петров

П.п. извинявам се ако темата ми не е в правилния раздел. Този ми се стори най-подходящ.


За електронно банкиране ли става дума? Трябва да имате пункт от менюто "наредени документи", или "наредени плащания", нещо такова - там нищо ли не се вижда?
Какви точно обяснения дава банката?
По принцип трябва да се действа бързо и писмено, защото законът казва в такива случаи банката да бъде уведомена незабавно.
Парите не могат да ви се изпарят - дори да има някаква машинация, тя ще се появи във вид на фиктивен запис, но не може парите да ви намалеят, без да има съответна дебитна операция в движението по сметката.