Здравейте, имам нужда от съвет. В началото на годината реших да се откажа от услугите на Виваком (ползвах пакет TV +Net). Пуснах си предизвестие и платих последната сметка(26.10 лв.), върнах предоставената техника от Виваком след прекратяване на услугата. Виваком прекрати договорните отношения без протест.
След около два месеца получавам фактура за сума около 200 лева. Служител на Виваком е пропускал да ми спре 25% отстъпка и два месеца по-късно след установяване на това получавам фактура с начислени тези отстъпки със задна дата.
Пуснах няколко жалби до Виваком, исках анулиране на фактурата по няколко причини:
1. Виваком прекратява договора без претенции, нямат право да ми пишат фактура при положение, че не съм техен клиент.
2. За грешни фактури срока за корекция е 14 дни, това не е спазено
3. В Общите условия е записано, че сметката за месеца се отразява във фактирата за месеца. Аз съм изпяден клиент, никога не съм бавила плащане.
До сега пуснах около 5 жалби+ една до Комисията за защита на потребителите.
Отговорът на Виваком е, че има техническа грешка и дължа начислените суми във фактурата защото били използвани. Последните отговори към жалбите са едни и същи, независимо какво пиша в тях.
Моля ви за съвет. Поздрави! Искра
- Дата и час: 24 Фев 2025, 01:57 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Помощ при проблем с Виваком
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Помощ при проблем с Виваком
Имате два варианта- или вие ще сте водеща страна в съдебен процес ( предявявате отрицателен установителен иск за недължимост на сумите) или ще оставите тея `убавци да водят хорото, ако и когато заведат дело срещу вас. Лошото, и на двата варианта е, че ако не сте мъничко правно грамотна ще загубите без адвокат...
По въпроса с писанията- намирам ги за загубено време, защото тея дни имам малки тревоги с тях и за пореден път установих, че ако не платиш част от сума (за една недоставена услуга) включена във фактура, защото възразяваш мотивирано, искаш кредитно известие за корекция и прочее счетоводни истории, те си пеят с еднотипни бланкети. Резултат? - оставиха държавна институция
без доставка на всички услуги ( нет, стационарни, мобилни и GPS
и с ултимативен тон отговориха, че докато не се плати няма да предоставят услугите си
).
Та, ще си имаме трети, който да разреши спора. За кокошкарски суми.
По въпроса с писанията- намирам ги за загубено време, защото тея дни имам малки тревоги с тях и за пореден път установих, че ако не платиш част от сума (за една недоставена услуга) включена във фактура, защото възразяваш мотивирано, искаш кредитно известие за корекция и прочее счетоводни истории, те си пеят с еднотипни бланкети. Резултат? - оставиха държавна институция



Та, ще си имаме трети, който да разреши спора. За кокошкарски суми.
"Човек е дълго изречение, написано с много любов и вдъхновение, ала пълно с правописни грешки.”
- bird_of_paradise
- Активен потребител
- Мнения: 2668
- Регистриран на: 25 Яну 2013, 15:27
Re: Помощ при проблем с Виваком

Аз разбирам, че с тези жалби протакам нещата. Но в случая го правя, защото задължението ми е дадено на друга фирма за събиране на задължения и докато има процедура с жалби, те ме не закачат.
Все още нямам отговор от Комисията за Защита на потребителите, надявам се те да погледнат сериозно на проблема ми.
Аз най-лесно ще платя, но много хора са излъгани и никой не си търси правата. Аз обаче искам да си ги потърся. Ще ми помогне ли някой юридически грамотен от форума, да цитира закон/член мога да се позова и да си потърся правата. Предварително Благодаря!
- piue_123
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 21 Юли 2009, 15:45
Re: Помощ при проблем с Виваком
piue_123 написа:Имам ли изобщо правно основание за дело?
Стигаме до конкретиката на всяка тема- как да отговоря, когато не съм чела договорът ви, респективно свързаните с него книжа? Нито знам дати ( на сключване на договора, на изявлението ви за прекратяване и самото прекратяване), клаузите по договора, същината на изявлението ви за прекратяване, основание в предявените ви фактури... а детайлите в тази работа са важни.
Не знам от къде сочите и срок от 14 дни, но за кредитни известия срокът е само 5 дни( чл. 115 ЗДДС).

piue_123 написа:Аз разбирам, че с тези жалби протакам нещата. Но в случая го правя, защото задължението ми е дадено на друга фирма за събиране на задължения и докато има процедура с жалби, те ме не закачат.
Принципно, КЗП няма особена власт, за да ви помогне, но що се отнася до тази фирма- какво влагате под " задължението ми е дадено на друга фирма за събирането му"?, защото и там си има дреболии, които също са важни ( твърде често, ако става въпрос за цесия, уведомяването е нередовно...).
"Човек е дълго изречение, написано с много любов и вдъхновение, ала пълно с правописни грешки.”
- bird_of_paradise
- Активен потребител
- Мнения: 2668
- Регистриран на: 25 Яну 2013, 15:27
Re: Помощ при проблем с Виваком
Впроси, ако някой може да ми отговори:
1. Има ли право Виваком да ми начислява за три години назад 25% отстъпка, която някой техен служител е пропуснал да спре след изтичане на 6те месеца? Тази техническа грешка не е моя.
2. Има ли право Виваком два месеца след прекратяване на договора да ми издава фактура, при положение че вече е съм техен клинет. Към датата на подписването на прекратяване на договора съм платила всички фактури включително до датата на прекратяването му. Т.е. още преди да изтече срока съм си плаила всико, понеже ползвах фиксирана услуга на фиксирана цена.
Благодаря предварително!
1. Има ли право Виваком да ми начислява за три години назад 25% отстъпка, която някой техен служител е пропуснал да спре след изтичане на 6те месеца? Тази техническа грешка не е моя.
2. Има ли право Виваком два месеца след прекратяване на договора да ми издава фактура, при положение че вече е съм техен клинет. Към датата на подписването на прекратяване на договора съм платила всички фактури включително до датата на прекратяването му. Т.е. още преди да изтече срока съм си плаила всико, понеже ползвах фиксирана услуга на фиксирана цена.
Благодаря предварително!
- piue_123
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 21 Юли 2009, 15:45
5 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта