Страница 1 от 1

Проблем с Виваком

МнениеПубликувано на: 31 Юли 2013, 13:56
от den_zuk
Проблема е следния, моя леля посещава офис на Виваком с идеята да си редуцира сметките, сключва нов договор който изменя параметрите на стария и анекс оформя кое се спира и кое продължава да действа, само че Виваком започват да се правят на ударени след тази дата и не пускат в действие изпълнението на анекса, не завеждат молбата за прекратяване и в момента действат и двата договора и тя съответно плаща и по двата, което е далеч от първоначалния замисъл.
Как мога да накарам Виваком да си изпълни анекса, който са подписали, в КРС ми се отговаря че не вземат страни по граждански спорове по отношение на договори и нарушения свързани с тях и ме препращат към съда, в КЗП, общо взето се изразиха по сходен начин.
Ако спре да плаща и те заведат дело, то тя може ли да заведе контра за неизпълнение като основание?

Re: Проблем с Виваком

МнениеПубликувано на: 31 Юли 2013, 14:07
от borovinka
Какъв е този анекс и какво пише в него? Разписано ли е, че дадени услуги се прекратяват, а на тяхно място се стартират нови? (Или "анексът" си е всъщност нов договор и в него не пише нищо за прекратяване на предходния?)

Спорове по договори по принцип ако има, се отнасят пред съда.
Ако споровете са за нелоялна търговска практика (но трябва да имате доказателства), отнасят се пред Комисията за защита на потребителите. Жалба пред тях се подава писмено в 2 екз., един от които остава за вас. Трябва да получите също писмен отговор със становището им в рамките на 30 дни след входиране на жалбата ви.

Можете да се жалвате и пред оператора (пак писмено, пак с екз. с вх. номер за вас). Вижте и те какво ще отговорят по казуса. Това последното само ако имате писмени доказателства, че е договорено спиране на услугите, а те реално не са спрени.
След становището на оператора (респ. липсата на такова), с всички документи и при адвокат за завеждане на дело и търсене на връщане на недължимо (според вас) платеното от лелята.