Страница 1 от 1

Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 01 Мар 2024, 18:10
от nejlika
Здравейте,

Имам следния казус: мобилният оператор, който от години ползвам, беше купен от Виваком и след няколко дни сделката влиза в сила, т.е. минаваме към Виваком. Аз съм на безсрочен договор, който се подновява месец за месец,и от стария оператор ми казаха, че няма нужда да подавам предизвестие - достатъчно било само да спра да плащам и договорът ще се прекрати. Да, но дали когато официално минем към Виваком, ще важи същото? Смятам да платя първата сметка към Виваком, защото не съм организирала още друг интернет, но от следващия месец (април) искам да мина на друг доставчик. Дали трябва да подам предизвестие за прекратяване към Виваком в началото на март, или е достатъчно само да не платя следващата сметка (за април) и договорът ще се прекрати сам? Уточнявам, че с Виваком нямам подписан договор - имам с предишния оператор.

Благодаря предварително!

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 01 Мар 2024, 20:37
от berto
Здравейте, много е вероятно този мобилен оператор, който ползвате в момента, и който е купен от Виваком да е определил в договора си с тях как ще се процедира с клиентелата. В такъв случай трябва да прочетете този договор. Ако ли не - прочетете си Вашия договор със стария оператор и спазете правилата за предизвестие, които са посочени там.

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2024, 09:28
от nejlika
Благодаря за отговора!

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2024, 12:27
от guest1
berto написа:Здравейте, много е вероятно този мобилен оператор, който ползвате в момента, и който е купен от Виваком да е определил в договора си с тях как ще се процедира с клиентелата. В такъв случай трябва да прочетете този договор.

Напълно излишно усилие!
Чл. 21. Договорът поражда действия между страните, а спрямо трети лица - само в предвидените в закона случаи.

berto написа:... прочетете си Вашия договор със стария оператор и спазете правилата за предизвестие, които са посочени там.

При много доставчици на интернет (и не само), практиката е проста:
    Предплаща се за определен период - ползва се услугата;
    Изтича периода и ако няма ново плащане - услугата се спира;
    При спряна услуга - не се дължи нищо, защото не се ползва нищо;
    При ново плащане - достъпът се възстановява, като датите на периода са спорет датата на новото плащане.

При Бибаком условията са други и не могат да ги вменят на „наследените си“ клиенти!

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2024, 14:04
от doondie
Няма никакво значение кой е новият собственик. Днес е един, утре може да е друг. Единствено договорните отношения между страните са важни.

За съжаление, обикновено условията се влошават, когато регионален доставчик бъде придобит от някой национален. Затова проверете дали договорът не е променен след смяната в собствеността. Ако продължите да ползвате услугите, то Вие се съгласявате с новите договорни условия.

Дори да не са променени условията, а именно да получавате услуга след заплащане на такса без ангажимент за продължителност, или са Ви подвели, или грешно сте разбрали - неплащането не прекратява договора, а просто не получавате услугата; самият договор си остава в сила, просто не сте били длъжни да плащате всеки месец. При Виваком обаче е точно обратното - ползвате, не ползвате, сте длъжни да заплащате такса. Ако спрете да плащате, Ви се трупа задължение, като първо Ви ограничават услугата, след което прекратяват договора (със съответната неустойка, ако сте в минимания срок) и продават задължението на фирма за събиране на дългове, която на свой ред ще Ви съди.

Затова, ако планирате да сменяте доставчика и искате прекратяване на договора, подайте предизвестие и не го мислете повече.

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2024, 14:16
от nejlika
Да, ще отида да подам предизвестие. Дано да не ми създават проблеми в това отношение, защото от тях очаквам всичко, честно казано. Благодаря!

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2024, 19:55
от guest1
doondie написа:При Виваком обаче е точно обратното - ползвате, не ползвате, сте длъжни да заплащате такса. Ако спрете да плащате, Ви се трупа задължение, като първо Ви ограничават услугата, след което прекратяват договора (със съответната неустойка, ако сте в минимания срок) и продават задължението на фирма за събиране на дългове, която на свой ред ще Ви съди.

Точно тази глупост няма никакво основание!
Клиентът е сключил договор с един доставчик - промяната на отсрещната страна не променя условията по този договор!

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2024, 20:16
от doondie
guest1 написа:промяната на отсрещната страна не променя условията по този договор!
Says who?
Именното промяната в собствеността и въобще модела на работа е логично да доведе до промяна в договорните условия, най-малкото защото отношенията между клиентите и новия собственик са уредени в общи условия, различни от тези на стария доставчик. Промяна в условията може да бъде направена едностранно по всяко време. В такъв случай клиентът има право да разтрогне договора без неустойка, ако такава иначе би била дължима.

Не става ясно дали абонатът е уведомен за промяна в условията на ползване, така че за всеки случай съм приел, че такава е налице. Затова и съветът ми е в насока, която би спестила пари и главоболия на питащия.

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2024, 20:21
от nejlika
Уведомлението, което изпратиха, беше, че минават към Виваком от 5 март и че новите клиентски номера ще излязат на 9-и, съответно преди 9 март не може да се плащат сметки. Какви промени ще важат за клиентите - за това не пишеше нищо в съобщението. Преди години телевизията ми мина към Виваком по същия начин - заради купен доставчик - и оттогава си караме на същите условия, няма промяна, но и не сме пробвали да разваляме договора, защото с телевизията по принцип много рядко стават проблеми.

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 03 Мар 2024, 18:55
от guest1
nejlika написа:Уведомлението, което изпратиха, беше, че минават към Виваком от 5 март и че новите клиентски номера ще излязат на 9-и, съответно преди 9 март не може да се плащат сметки. Какви промени ще важат за клиентите - за това не пишеше нищо в съобщението. Преди години телевизията ми мина към Виваком по същия начин - заради купен доставчик - и оттогава си караме на същите условия, няма промяна, но и не сме пробвали да разваляме договора, защото с телевизията по принцип много рядко стават проблеми.

Това уведомление е само за да знаете, че Виваком ще е „другата страна“.
Както стана с много преобразувания, сливания и прочие:
    1. Със смяна на име - Енерго Про заместиха Е-он, Електрохолд заместиха ЧЕЗ, KBC купиха Райфайзен ...
    2. Без смяна на име (купуване на бизнес и смяна на собственик).
    3. Смяна на име и/или форма - без смяна на собственик.

Но всички тези неща не променят съдържанието на договорите, без съгласието на клиентите. Когато М-тел купиха и ликвидираха Bob - много клиенти си останаха на същите условия.

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 03 Мар 2024, 20:04
от nejlika
Отново благодаря за разясненията! Ще отида във вторник с намерението да подам предизвестие, надявам се, че няма да ме затруднят прекалено много. Проблемът конкретно с Виваком (за другите нямам опит) е, че когато възникне проблем (моя близка се оказа в същото положение преди няколко години, когато нейният доставчик, Нет1, беше погълнат от Виваком), клиентът се обажда на телефоните, а оттам му казват "Ние не сме Нет1, ние сме Виваком, затова не можем да ви помогнем, сключете договор с нас". А когато сключиш с тях, после е много трудно да се откачиш, а цените им се покачват непрекъснато. "Бизнес моделът" им е рекетьорски. Но се надявам, че поне за прекратяването няма да има големи спънки, когато нямам срочен договор, нито имам някакви техни устройства.

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 03 Мар 2024, 21:27
от guest1
nejlika написа:... клиентът се обажда на телефоните, а оттам му казват "Ние не сме Нет1, ние сме Виваком, затова не можем да ви помогнем, сключете договор с нас".


Да, ама когато им превеждате пари - не казват „Занесете ги на Нет1 - ние не искаме вашите пари!“

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 07 Мар 2024, 17:26
от nejlika
Сагата има продължение: опитах да подам предизвестие на 5 март, но се оказа, че до 8 март включително ще си сливат системите и дотогава няма да може да се прави нищо. Обаче аз си поглеждам днес в профила (ползвам предплатена карта на Виваком и имам профил на сайта) и там изведнъж се е появил текст, че имам сключен 2-годишен договор Файбърнет 80 за 25 лв. на месец. А аз нито имам 2-годишен договор към предишния доставчик, нито съм плащала 25 лв. - плащах 18 лв. и имах безсрочен договор. Казаха ми да отида най-рано на 9 март, ще отида в понеделник. Но възможно ли е да ми натресат по този начин 2-годишен договор, който аз не съм подписвала с тях, след като преди съм била на безсрочен с предишния ми доставчик?

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 07 Мар 2024, 18:22
от doondie
nejlika написа:Но възможно ли е да ми натресат по този начин 2-годишен договор, който аз не съм подписвала с тях, след като преди съм била на безсрочен с предишния ми доставчик?
Напълно възможно, затова и Ви препоръчах да направите проверка, съответно да подадете предизвестие, ако възнамерявате да сменяте доставчика. Ако се опитат да Ви наложат неустойка, сте в правото си да вдигнете скандал на наглеца, който Ви го каже. Не стига че са сключили договор с Вас без Ваше съгласие, ами и ще Ви глобяват. Разбира се, може да се окаже „техническа грешка”. В зависимост от положението ще прецените как да процедирате. Ако държат, че имате нов договор, сигнализирайте КРС и КЗП. Даже може и Прокуратурата, ако се окаже, че някой се е подписал вместо Вас. Да не спекулирам повече обаче.

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2024, 14:00
от tochotocho
Става дума за бизнес! Виваком КУПУВА оператора със неговите клиенти, иначе какво купува? Предполагам в договора при покупката е записано,че клиентите на досегашния оператор минават към новия т.е. Виваком. Нали затова го купува ! Едва ли Виваком се ангажира с текст " при същите условия " Ще рече ,че вече имате условията на Виваком. И елементарно Виваком по своите правила си прави каквото иска , Вие сте негов клиент. Няма безсрочен договор, има срочен за 2 години, което "случайно " сте прочели и сте се запознали. Вие сте уведомен,че вече сте клиент на Виваком, не е необходимо да ви питат искате ли. Като аналогия : Софийска вода вдига цената , пита ли ви? Вие сте нейн клиент и в правилата /Общи условия / е записано това техно ПРАВО, не ви питат и индивидуално съобщават.
Ако попаднете на "разбрани " служители дано успеете да прекратите договора без неустойки. И това да стане ПИСМЕНО. Обикновено в техен офис приемат заявлението и ви казват ,че го пращат към КОЛЦЕНТЪРА и ще ви уведомим. И чакай от умрел писмо. Минаха няколко месеца и РАДОСТ, получавам известие за неплатени сметки, а междувременно не ми предоставяха услугата през тези месеци. И претендират за неустойки.

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2024, 14:05
от nejlika
Вчера получих имейл, вече от Виваком, че всичко остава непроменено - видове договори, условия и цени. Така и би трябвало да бъде при подобни придобивания, сливания, вливания и т.н. Виваком не могат да измислят ново право, не е ли така? Не съм отишла още, защото промени можело да се правят от утре, тогава ще излязат и фактурите за този месец. Като излязат, тогава ще ходя да се разправям, сега само ще ми кажат, че още нищо не могат да направят. Но в имейла изрично пише, че нищо не се променя. Затова предполагам, че е станала грешка. Друг въпрос е как да докажа, че е грешка - ще искам да ми покажат подписан от мен договор, а мога да покажа и платените за предишните месеци такси към Онлайн Директ (това ми е предишният доставчик). Друго не знам какво мога да направя. Но да сключат от твое име, но без твое знание и без твой подпис 2-годишен договор - това няма как да е законно, дори за Виваком.

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2024, 14:26
от guest1
nejlika написа:Вчера получих имейл, вече от Виваком, че всичко остава непроменено - видове договори, условия и цени. Така и би трябвало да бъде при подобни придобивания, сливания, вливания и т.н. Виваком не могат да измислят ново право, не е ли така?

На Ваше място бих изчакал - още повече, че имате персонално уведомление.

А това
nejlika написа:Обаче аз си поглеждам днес в профила (ползвам предплатена карта на Виваком и имам профил на сайта) и там изведнъж се е появил текст, че имам сключен 2-годишен договор Файбърнет 80 за 25 лв. на месец.

ще го отдадем на техническа грешка - някой се е чудил, „в коя графа да Ви сложи“.
tochotocho написа:Става дума за бизнес! Виваком КУПУВА оператора със неговите клиенти, иначе какво купува? Предполагам в договора при покупката е записано,че клиентите на досегашния оператор минават към новия т.е. Виваком.

Договорът за покупко-продажбата е между Виваком и стария собственик.
Договорите на клиентите не се променят.
Чл. 21. Договорът поражда действия между страните, а спрямо трети лица - само в предвидените в закона случаи.

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2024, 14:29
от nejlika
Да, при всички положения трябва да изчакам поне до утре, защото тогава ще излязат и новите фактури, и ще стане възможно да се правят промени по договорите. Имейлът е бил разпратен до всички абонати на Онлайн Директ и Нетуъркс (преди години Нетуъркс купи Онлайн Директ), не лично до мен. Наистина се надявам да е станала грешка с този текст, който се появи в профила ми, и да може да се поправи лесно.

Re: Прекратяване на безсрочен договор с Виваком

МнениеПубликувано на: 12 Мар 2024, 14:27
от nejlika
Договорът е успешно прекратен с 30-дневно предизвестие. Не би трябвало да има някакви проблеми оттук нататък.