Ситуацията е следната, вероятно много от вас са изпадали в подобно положение.Пристигнах на аерогара София, но куфара ми не пристигна. Съставихме Протокол за неполучен багаж. След три дни доставиха куфара увреден до състояние на неизползваемост. Отново описахме щетите в Протокол за получен багаж.Сервиз за подобни куфари в България няма, цената му е около 200 US, закупен е преди 2 години от чужбина. Контактувах с представител на авиопревозвача - много са любезни и учтиви , но тъй като цената била ИЗКЛЮЧИТЕЛНО висока, искат от мен, аз да търся някой, който да удостоверял, че стойността му действително била такава и да ми даде бележка за това. Нямало значение кой щял да я издаде.
Излиза, че аз сега трябва да тръгна по улиците и да обяснявам на всеки/всяка продавач/ка, какво искам и защо го искам. В интерес на истината, пробвах на едно място и ме изгледаха като някой, чийто чип все още не е сменен.
Според мен правилния подход е аз да предам увредения куфар, и да го получа ремонтиран или подменен с подобен.
200 US мога да ги преглътна, не мога да преглътна чувството на унижение, че трябва аз да доказвам това или онова. Като не ми вярват, да ремонтират увредената вещ, да я възстановят и да приключим. Не им искам парите.
Така че, как да се боря за правата си като потребител на услуги на авиокомпаниите?
- да си сменя чипа и да обикалям магазините по улиците и да търся бележки?
- да си потърся адвокат и да водя дело?
- да се обърна към Комисиятя за защита на потребителите?
- да забравя и да си купя нещо не толкова ИЗКЛЮЧИТЕЛНО скъпо
Ако желаете ще ви напиша и името на авиокомпанията.
- Дата и час: 28 Фев 2025, 18:34 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Относно щети причинени от авиокомпании
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
6 мнения
• Страница 1 от 1
Съгл. чл. 17, ал. 2 от Конвенцията за уеднаквяване на някои ппавила за международния въздушен превоз от Монреал от 28 май 1999г., рат. от Р. България със закон от 16 юли 2003г. обн. ДВ бр. 67/29 юли 2003г.; т.н. Монреалска конвенция е обн. в ДВ бр. 6/23.01.2004г., превозвачът е отговорен за вреда под формата на унищожаване, загуба или повреда на регистрирания багаж.
- airmen
- Потребител
- Мнения: 161
- Регистриран на: 27 Фев 2006, 20:02
Добре, те са любезни и обещават всичко, но се опитват да ме товарят с неприсъщи за мен неща. Защо аз да обикалям магазините, да обяснявам и да се моля на външни в случая лица?
Как да ги накарам, да си поемат те отговорността съгл. Монреалската конвенция, без аз да си губя времето. Все пак аз нямам никаква вина, освен погрешния избор на авиопревозвач / Ал Италия, тук, някой може би ще каже, че вината си е моя /. Аз съм във Варна, те имат офис само в София, омръзнаха ми телефонните разговори и факсове.
Как да ги накарам, да си поемат те отговорността съгл. Монреалската конвенция, без аз да си губя времето. Все пак аз нямам никаква вина, освен погрешния избор на авиопревозвач / Ал Италия, тук, някой може би ще каже, че вината си е моя /. Аз съм във Варна, те имат офис само в София, омръзнаха ми телефонните разговори и факсове.
- pesimist
- Нов потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 01 Ное 2006, 10:42
Исках да водя такова дело за мой близък и видях, че няма голям шанс за добро обезщетение. Затова погледнете в интернет Закон за гражданското въздухоплаване (law.dir.bg). Превозвачът носи отговорност за багажа - забележете - при изчезнал багаж - 40 лв/кг, и тогава си представете за повреден багаж колко би било обезщетението. В нашия случай даже бяха забавили багажа с 4 дни в чужбина, та се наложило да се купуват дрехи за тях и за бебето, но ми се видя малка възможността за полза от такова дело, освен за неимуществени вреди. По-добре си гледайте спокойствието, пийте една чаша студена вода и давайте 7 лв. да Ви опаковат багажа с найлон, каквото вече правят и на нашето летище, колкото и гадно да звучи. Не ми се искаше такава да е действителността, и затова съжалявам, че останах в България, а Вие, ако сте млади и можете - БЯГАЙТЕ ПРЕЗГЛАВА!
- ekostova
- Потребител
- Мнения: 106
- Регистриран на: 02 Юли 2002, 14:50
Изчезнал багаж нямам, но дръжките на куфара са унищожени и цифровата ключалка е повредена. В България няма сервиз. Моето желание е те да го ремонтират или подменят с подобен, не искам пари. Целта ми с тази тема е да повдигна въпроса за правата на потребителите. Рано или късно всеки ще изпадне в такава ситуация.
За БЯГАНЕТО ПРЕЗГЛАВА от БЪЛГАРИЯ - как се сменя гражданство и кое гражданство е най лесно за придобиване?
За БЯГАНЕТО ПРЕЗГЛАВА от БЪЛГАРИЯ - как се сменя гражданство и кое гражданство е най лесно за придобиване?
- pesimist
- Нов потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 01 Ное 2006, 10:42
отг
имах наскоро подобен проблем с България ЕЪР. след съответната жалба с копие до Комисията за защита на потребителите, реагириха светкавично и заплатиха в голяма част нанесените вреди. За мен това беше наистина изненада, че включително нашата родна авиокомпания е готова на извънсъдебно споразумение - имайки предвид неголямата претенция /около 500 евро/ и претенцията ни за нанесени основно НЕимуществени вреди. успех !
- kmonev
- Потребител
- Мнения: 157
- Регистриран на: 19 Юли 2005, 13:42
- Местоположение: Разград
6 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 47 госта