Бих желал да чуя мнението ви по случай с надписана сметка от ВИВАКОМ при подновяване на тарифен план. Ето и случая накратко:
Реших да си взема нов телефон за коледа и тъй като работя с клиенти от чужбина се насочих към смартфоните, за да ползвам функции като интернет, поща, скайп и т.н. когато не съм пред PC. Отидох в близък до мен магазин и поисках да ми покажат няколко модела. Харесах 1 от изложените смартфони и го взех с план за 1 година, в който ми предложиха и неограничен интернет (нали ще го ползвам да контактувам с клиенти когато не съм в офиса). Попитах ги изрично - има ли нещо, което трябва да знам при преподписването на новия план, дали няма някъде "дребен шрифт", и т.н, на което те ми отвърнаха нещо от рода на "няма да имате никакви проблеми, подписваме и си готов". Едно от момчетата там даже ме посъветва щом се покаже съобщението за обновяването на Андроид да го направя, за да се сложи най-новата версия. Подписахме, оправихме всичко и си тръгнах по живо по здраво.
Около половин-един час след това ми излезе съобщение на телефона че трябва да обновя операционната система и го направих, както ме посъветваха в магазина. Вечерта обаче, когато реших да звънна на един познат, отсреща се чуваше само "Вашите обаждания са ограничени". Бях изненадан защо са ми ограничени обажданията, тъй като по-рано днес преподписах за oще 1 година. Свързах се с оператор на тел. 123, за да питам защо са ми ограничени обажданията, на което ми отвърнаха, че съм имал дължимо плащане от около 300 лв. за използван трафик на данни. Бях изключително изненадан! Попитах ги от къде е този трафик след като по-рано същия ден подписах за неограничен интернет, а и почти не съм ползвал телефона освен, че направих 2-3 обаждания и обновение на Андроид. На което ми отвърнаха, че съм прехвърлил лимита на интернет трафикът, който бил безплатен за първите 10 мб. (или нещо в тея граници, не си спомням точно) след което се начислявало по 1.80 лв. за всеки следващ мегабайт. Попитах как е възможо, след като по-рано днес съм минал на нов план с неограничен интернет. Момчето от другата страна ми отвърна, че това щяло да влезе в сила на следващия ден от 00:00 час.! Да съм бил внесъл поне половината сума в офис на ВИВАКОМ, иначе обажданята щели да останат блокирани. С 4 продавача говорих в магазина докато купувах смартфона и подновявах плана, но никой от тях не ме предупреди, че планът няма да е активен до следващия ден в 00:00 часа. Проверих си и документите, които ми издадоха при подписването на плана и там никъде не намерих написано, че подновен план влиза в сила на следващия ден в 00:00 часа.
В последствие от други абонати на ВИВАКОМ разбрах, че е трябвало да ми дадат и 3ти лист с допълнителни условия към единствените 2 които ми дадоха при подписването, който лист или са забравили да ми дадат или нарочно са пропуснали.
Прилага единствените документи, които ми бяха дадени при преподписването. Дори на единият от тях пише, че стартовата дата на пакета е 03.12.12 - същия ден, в който направих преподписването.


Какво бихте ме посъветвали да направя в този случай? Мога ли да си потърся правата и как? КЗП или нещо друго?