начало

Прокуратурите на България и Испания ще имат общи стратегии срещу организираната престъпност Прокуратурите на България и Испания ще имат общи стратегии срещу организираната престъпност

Проблем с мобилен оператор

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Проблем с мобилен оператор

Мнениеот Tudur » 07 Дек 2012, 14:30

Здравейте,
Бих желал да чуя мнението ви по случай с надписана сметка от ВИВАКОМ при подновяване на тарифен план. Ето и случая накратко:

Реших да си взема нов телефон за коледа и тъй като работя с клиенти от чужбина се насочих към смартфоните, за да ползвам функции като интернет, поща, скайп и т.н. когато не съм пред PC. Отидох в близък до мен магазин и поисках да ми покажат няколко модела. Харесах 1 от изложените смартфони и го взех с план за 1 година, в който ми предложиха и неограничен интернет (нали ще го ползвам да контактувам с клиенти когато не съм в офиса). Попитах ги изрично - има ли нещо, което трябва да знам при преподписването на новия план, дали няма някъде "дребен шрифт", и т.н, на което те ми отвърнаха нещо от рода на "няма да имате никакви проблеми, подписваме и си готов". Едно от момчетата там даже ме посъветва щом се покаже съобщението за обновяването на Андроид да го направя, за да се сложи най-новата версия. Подписахме, оправихме всичко и си тръгнах по живо по здраво.

Около половин-един час след това ми излезе съобщение на телефона че трябва да обновя операционната система и го направих, както ме посъветваха в магазина. Вечерта обаче, когато реших да звънна на един познат, отсреща се чуваше само "Вашите обаждания са ограничени". Бях изненадан защо са ми ограничени обажданията, тъй като по-рано днес преподписах за oще 1 година. Свързах се с оператор на тел. 123, за да питам защо са ми ограничени обажданията, на което ми отвърнаха, че съм имал дължимо плащане от около 300 лв. за използван трафик на данни. Бях изключително изненадан! Попитах ги от къде е този трафик след като по-рано същия ден подписах за неограничен интернет, а и почти не съм ползвал телефона освен, че направих 2-3 обаждания и обновение на Андроид. На което ми отвърнаха, че съм прехвърлил лимита на интернет трафикът, който бил безплатен за първите 10 мб. (или нещо в тея граници, не си спомням точно) след което се начислявало по 1.80 лв. за всеки следващ мегабайт. Попитах как е възможо, след като по-рано днес съм минал на нов план с неограничен интернет. Момчето от другата страна ми отвърна, че това щяло да влезе в сила на следващия ден от 00:00 час.! Да съм бил внесъл поне половината сума в офис на ВИВАКОМ, иначе обажданята щели да останат блокирани. С 4 продавача говорих в магазина докато купувах смартфона и подновявах плана, но никой от тях не ме предупреди, че планът няма да е активен до следващия ден в 00:00 часа. Проверих си и документите, които ми издадоха при подписването на плана и там никъде не намерих написано, че подновен план влиза в сила на следващия ден в 00:00 часа.

В последствие от други абонати на ВИВАКОМ разбрах, че е трябвало да ми дадат и 3ти лист с допълнителни условия към единствените 2 които ми дадоха при подписването, който лист или са забравили да ми дадат или нарочно са пропуснали.

Прилага единствените документи, които ми бяха дадени при преподписването. Дори на единият от тях пише, че стартовата дата на пакета е 03.12.12 - същия ден, в който направих преподписването.

Изображение Изображение

Какво бихте ме посъветвали да направя в този случай? Мога ли да си потърся правата и как? КЗП или нещо друго?
Последна промяна Tudur на 08 Дек 2012, 02:46, променена общо 2 пъти
Tudur
Младши потребител
 
Мнения: 17
Регистриран на: 07 Юни 2007, 18:19

Re: Проблем с мобилен оператор

Мнениеот alexdb » 07 Дек 2012, 23:25

От приложения договор е видно, че същия е влязал в сила от 03.12.2012 г.
Напишете си жалба до оператора и вижте какво ще ви отговорят. Срокът за отговор е месечен. Вероятно ще си оправят грешката.
Пуснете си жалби до КРС и КЗП, евентуално и до КЗК.
Иначе ситуацията е кофти, защото докато не се произнесат няма да имате телефон.
Честно казано на ваше място аз бих им изпратил незабавно уведомление, че прекратявам договора по тяхна вина и бих приключил взаимоотношенията си с тях, но от това могат да настъпят значителни усложнения в бъдеще с които човек без нужната подготовка трудно би се справил.
Предполагам, че с повече настоятелност самия оператор ще се размърда и ще реши проблема. Иначе вариантите са два и те не са във ваша полза - единият е чинно да си платите, за да може да си ползвате услугите, другия е да се съдите, където никой нищо не може да ви гарантира и може да влезете в значителни разходи.
За мен обаче си остава загадка защо в договора изрично е упомената стартова дата. Обикновено практиката е новия план да влиза в сила от следващия отчетен период.
alexdb
Потребител
 
Мнения: 105
Регистриран на: 18 Окт 2012, 18:48

Re: Проблем с мобилен оператор

Мнениеот pisenxeto » 08 Дек 2012, 19:46

Понеже и аз ползвам същия оператор и знам правилата им и съм се "парила'" от тях-от 24 часа до 48 часа влиза новия план и се ползват всички "Екстри "към плана.Ето тук ги има общите условия.
http://www.vivacom.bg/bg/residential/general_conditions
pisenxeto
Младши потребител
 
Мнения: 50
Регистриран на: 06 Авг 2012, 10:04


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 48 госта


cron