2019-03-07 0
По-комфортен, по-дигитален и с още по-разширена интеграция: авангардното осмо поколение на Passat отбелязва своя дебют в Женева. Според Ралф Брандщетер, изпълнителен директор на марката Volkswagen "През тази пролет поточната линия ще напусне 30-милионният Passat. Това го прави най-успешният модел от среден клас в света. Техническите промени ще утвърдят позициите му на един от най-добрите автомобили за бизнес." За първи път в новия Passat ще бъде предлаган Travel Assist. "Passat винаги е бил отражение на техническия прогрес. И това поколение не прави изключение. Със световната премиера на новия Travel Assist, нашият бестселър ще стане първият автомобил на Volkswagen осигуряващ частично автономно шофиране в рамките на целия скоростен диапазон – това е истински крайъгълен камък по пътя към автономното движение", отбелязва господин Брандщетер.
Travel Assist се задейства с натискане на бутон върху мултифункционалния волан. Заради правни и свързани с безопасността причини водачът трябва постоянно да следи системата. За да гарантира това Travel Assist (който се активира при скорост от нула до 210 км/ч) проверява дали водачът е поставил ръцете си на волана. Той установява докосването от водача, осигурявайки интерактивен интерфейс към системи като Travel Assist. Предупредителни сигнали (визуален, акустичен и движение на спирания педал) ще информират водача, ако той отдели ръцете си от волана за повече от десет секунди. Ако водачът не реагира, системата за аварийно спиране ще започне да намалява скоростта на Passat, до пълно спиране.
За новия Passat се предлага пълната гама от системи за асистенция. Системата за завиване при аварийна ситуация също прави своя дебют в Passat. Последното поколение адаптивен темпомат, ACC, е базиран на контрол на скоростта с предугаждаща функция. ACC сега реагира на ограничения на скоростта, особености на местността, кръгови движения и кръстовища като адаптира скоростта на автомобила. Ако Passat е оборудван с DSG трансмисия, ACC се превръща и в асистент за движение в задръстване с автоматично потегляне и спиране.
Новата мултифункционална камера прави воденето в лентата за движение перфектно и сега вече разпознава не само граничните линии на лентите, но и затревените зони. Volkswagen значително усили действието на електромеханичното сервоусилване на спирачната система (eBKV). В съчетание с Предния асистент със следене на движението на пешеходците, спирачната дистанция може да бъде значително скъсена в рамките на ограниченията на системата. Тези технологии са групирани под общия знак на IQ.Drive, новата обща марка за системите за асистенция на Volkswagen, които подготвят пътя към автономното шофиране.
Преработен интериор и нов светлинен дизайн
Предната и задната броня, радиаторната решетка и логото на Passat, сега разположено централно в задната част са с променен дизайн.
Ползите от IQ.Light – LED матричните предни светлини включват интерактивен светлинен контрол, правещ пътуването през нощта по-безопасно и лесно. Две прожекционни LED системи осигуряват къси и дълги светлинни снопове. Светлините на мигачите, дневните светлини и страничните светлини също са базирани на LED технологии.
Водачът превключва автоматичните светлини с помощта на Динамичният светлинен асистент. Passat поема грижата за всичко останало: активиране на къси и дълги светлини, светлини за града, за магистрала и т.н. става автоматично.
Винаги онлайн
Volkswagen осигурява широкомащабна дигитализация по отношение и улеснение на функциите и удобството на информацията в новия Passat. Съвместимите смартфони на Samsung се превръщат в мобилен ключ за отваряне и стартиране на Passat. Volkswagen App Connect – интерфейсът за интегриране на приложения на смартфони – предлага безжична интеграция на приложения за iPhone за първи път при Volkswagen, което означава, че Passat може да бъде постоянно онлайн.
Нулеви емисии в града
Новият Passat GTE е оборудван с още по-голяма батерия, с капацитет увеличен от 9.9 кВтч на 13.0 кВтч – увеличени с 31 процента. С това по съответен начин е увеличен и пробегът. Новата конфигурация на режимите позволява запазване на достатъчно голям резерв от капацитет за градско движение. Passat GTE може временно да бъда използван като автомобил с нулеви емисии и не подлежи на пътни такси в големи градове като Лондон. Passat GTE покрива изискванията на стандарта за емисии Euro 6d, който става приложим за нови автомобили от 2021 година.